Saksa tarbijakindlus kukkus esimest korda enam kui pooleteist aasta jooksul, kuna inimesed on globaalsete konfliktide keerises muutunud oluliselt ettevaatlikumaks.
Turu-uuringute grupp GfK teatas täna, et tulevikku vaatav tarbijakindluse indikaator kukkus sel kuul 8,6 punktile. Möödunud kuul oli see 8,9 punkti, vahendab Reuters.
Tegemist on suurima kukkumisega enam kui kolme aasta jooksul ja tulemus jääb allapoole Reutersi analüütikute prognoositud 9,0 punkti. GfK kinnitusel oli see esimene langus alates 2013. aasta jaanuarist.
„Olukorra eskaleerumine Iraagis, Iisraelis ja Ukrainas ning samuti Venemaale kehtestatud sanktsioonid on seni üsna optimistlikule Saksa majanduse väljavaatele löögi andnud,“ ütles GfK analüütik Rolf Buerkl.
Uuringufirma avaldas ka andmed tarbijate ostuharjumusi peegeldava indeksi kohta, mis annab samuti märku, et ettevaatlikkus kasvab.
Siiani on saksa tarbijaid hoidnud positiivsena stabiilne tööturg, kasvavad palgad ja mõõdukas inflatsioon. Viimasel ajal avaldatud andmed riigi majanduskasvu ning globaalsete ohutegurite kohta on aga hakanud eraisikute optimismi kärpima.
Seotud lood
Intervjuus Bloomberg TV-ga ütles Saksa rahandusminister Wolfgang Schäulbe, et Euroopa peab leidma viise majanduskasvu edendamiseks. Ta lisas, et Euroopa Keskpank on sekkumises oma piirid ületanud.
Saksa ettevõtjate kindlustunne langes augustis juba neljandat kuud järjest ja tulemus jäi alla isegi analüütikute pessimistlikele prognoosidele.
Euroala suurima majandusruumi Saksamaa SKP kahanes teises kvartalis eelnenud kvartaliga võrreldes 0,2%, teatas täna Saksamaa föderaalne statistikaamet.
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.