Saksa tarbijakindlus kukkus esimest korda enam kui pooleteist aasta jooksul, kuna inimesed on globaalsete konfliktide keerises muutunud oluliselt ettevaatlikumaks.
Turu-uuringute grupp GfK teatas täna, et tulevikku vaatav tarbijakindluse indikaator kukkus sel kuul 8,6 punktile. Möödunud kuul oli see 8,9 punkti, vahendab Reuters.
Tegemist on suurima kukkumisega enam kui kolme aasta jooksul ja tulemus jääb allapoole Reutersi analüütikute prognoositud 9,0 punkti. GfK kinnitusel oli see esimene langus alates 2013. aasta jaanuarist.
„Olukorra eskaleerumine Iraagis, Iisraelis ja Ukrainas ning samuti Venemaale kehtestatud sanktsioonid on seni üsna optimistlikule Saksa majanduse väljavaatele löögi andnud,“ ütles GfK analüütik Rolf Buerkl.
Uuringufirma avaldas ka andmed tarbijate ostuharjumusi peegeldava indeksi kohta, mis annab samuti märku, et ettevaatlikkus kasvab.
Siiani on saksa tarbijaid hoidnud positiivsena stabiilne tööturg, kasvavad palgad ja mõõdukas inflatsioon. Viimasel ajal avaldatud andmed riigi majanduskasvu ning globaalsete ohutegurite kohta on aga hakanud eraisikute optimismi kärpima.
Seotud lood
Intervjuus Bloomberg TV-ga ütles Saksa rahandusminister Wolfgang Schäulbe, et Euroopa peab leidma viise majanduskasvu edendamiseks. Ta lisas, et Euroopa Keskpank on sekkumises oma piirid ületanud.
Saksa ettevõtjate kindlustunne langes augustis juba neljandat kuud järjest ja tulemus jäi alla isegi analüütikute pessimistlikele prognoosidele.
Euroala suurima majandusruumi Saksamaa SKP kahanes teises kvartalis eelnenud kvartaliga võrreldes 0,2%, teatas täna Saksamaa föderaalne statistikaamet.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.