Ühel hetkel jõuab kätte aeg, mil tuleb anda, mitte ainult võtta, ütleb Creative Mobile'i asutaja ja juht Vladimir Funtikov, kes on sel nädalal startinud noorte ettevõtlikkusideede konkursi Entrum patroon.
- Mobiilimängude tootja Creative Mobile asutaja, omanik ja juht Vladimir Funtikov. Foto: Andras Kralla
"Ma ei loe tavaliselt uudiste juures ilmuvaid kommentaare, aga vahel siiski. Tuleb välja, et osa inimesi arvab, nagu oleks minu lugu väljamõeldis," ütles Funtikov intervjuus
Põhjarannikule.
"Ma olin 10aastane, kui hakkasin mängima, aga ma ei arvanud, et sellega saab teha karjääri. Uskusin, et lähen ülikooli ja valin pärast lõpetamist mingi tõsise elukutse. Aga juhtus nii, et jõudsin sellesse valdkonda tagasi," jutustas ta.
TTÜ teisel kursusel õppides läks ta ühte rahvusvahelisse IT-ettevõttesse programmeerijaks, ent masu ajal otsustas ettevõtte juhatus tegevuse Eestis lõpetada. Siis leidiski Funtikov, et kuna pole enam midagi kaotada, siis on õige aeg riskida ja asutada oma ettevõte.
"Loomulikult kartsin ebaõnnestumist, aga sellest rohkem hirmutas mind mõte, et ma soovitut kunagi ei proovi. Nii hakkasingi 2009. aastal koos kahe endise töökaaslasega arendama mänge," jätkas ta. "Esimesed mängud ebaõnnestusid. Oli raske aeg - aastaga oli raha otsas ja vaid vähesed tuttavatest mõistsid, millele me oma aega kulutame. See oli murdepunkt. Aga leidsime õige ärimudeli ja ettevõte hakkas aasta hiljem kasumit teenima. Esimene tulutoov mäng tõi sisse 4000-5000, järgmine 40 000 eurot kuus. Ühel hetkel oli aastane käive 8 miljonit ning puhaskasum 5 miljonit eurot."
Loe pikemat intervjuud
Põhjarannikust.
Seotud lood
Eesti edukaim mängutootja Creative Mobile kaotas eelmisel aastal käibes ja kasumis veelgi, sest peab mobiilimängude maailma tihedas konkurentsis võitlema nagu Taavet mitme Koljatiga.
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?