MTA maksude osakonna juhataja Evelyn Liivamägi sõnutsi vaatab maksuhaldur sõidukite käibemaksuarvestuse kontrollimisel kahte poolt. Esiteks, millised nõuded ettevõte ise oma sõiduautode kasutamisele on seadnud ja teiseks, kui usutav on sõiduki ettevõtluse tarbeks kasutamine.
- Töö ja lõbusõit olgu lahus. Foto: Raul Mee, Äripäev
Ettevõtluses kasutatavate sõidukite käibemaksupiirang on tekitanud segadust selles osas, mis on erasõit ja töösõit ning kuidas töösõite tõendada.
Maksu- ja tolliameti maksude osakonna juhata Evelyn Liivamägi selgitab, et kui näiteks müügiesindaja töötab kodukontoris, pargib ettevõttele kuuluvat autot kodus ning tõesti üldse erasõite ei tee, saab sisendkäibemaksu maha arvata 100%. „Aga näiteks juhul, kui müügiesindaja peres rohkem autosid pole ning tema kodukontori lähedal puudub ühistransport, siis ei ole eluliselt usutav, et tööandja autot erasõitudeks ei kasutata,“ juhib Liivamägi tähelepanu.
Töösõitude tõendamisele konkreetseid nõudeid ei ole
Liivamägi sõnul ei kehtesta käibemaksuseadus konkreetseid tõendamise nõudeid, seega GPS ei ole kohustuslik. Kontrollimisel vaatab maksuhaldur seda, millised nõuded/eeskirjad ettevõte ise oma sõiduautode kasutamisele on seadnud ja kuidas nendest kinnipidamist jälgitakse. Sõidupäeviku kasutamisel tuleb sinna lisaks odomeetri näidule märkida ka sõidu eesmärk ning kui muud asjaolud (ettevõte tegevuse iseloom, tankimiste andmed jne) ei tekita kahtlusi, et sõidupäeviku andmed võiksid olla valed, siis aktsepteeritaksegi sõidupäevikusse kirja pandut.
Maksuhalduri vastuseid loe pikemalt Äripäeva teemaveebist
raamatupidaja.eeSeotud lood
Kunagise valitsuse algatud autode käibemaksu muudatus on läbi kukkunud, leiab Äripäev tänases juhtkirjas.
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.