Tarbijahinnaindeks muutus 2015. aasta jaanuaris võrreldes 2014. aasta detsembriga -0,4% ning võrreldes eelmise aasta jaanuariga -1,3%, teatas statistikaamet.
Kaubad olid 2014. aasta jaanuariga võrreldes 2,3% odavamad ja teenused 0,6% kallimad.
Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta jaanuariga võrreldes langenud 3,2% ja mittereguleeritavad hinnad 0,7%.
Mootorikütus mõjutas enim
2014. aasta jaanuariga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim mootorikütus, mis oli 20,7% odavam. Suuremat mõju indeksile avaldas veel toidu odavnemine 2,5%, millest ligi poole andis 13% odavam köögivili. Aastataguse ajaga võrreldes oli suurem mõju indeksile ka alkohoolsetel jookidel ja tubakal, mis on aastaga kallinenud vastavalt 3,1% ja 7,2%. Mullu sama ajaga võrreldes on toidukaupadest enim kallinenud kohv (21%) ning odavnenud suhkur (43%) ja värske köögivili (18%).
2014. aasta detsembriga võrreldes oli jaanuaris tarbijahinnaindeksi peamine mõjutaja samuti mootorikütus, mis odavnes kuuga 8,3%. Suuremat mõju indeksile avaldasid veel alkohoolsete jookide kallinemine 4,3%, mille põhjustasid jõulukuu soodusmüükide lõppemine ja uute aktsiisimäärade rakendumine, samuti rõivaste ja jalatsite laialdased soodusmüügid. Toidukaupadest kallines kuuga enim porgand (42%) ja odavnes apelsin (16%).
Viimati jäi tarbijahinnaindeksi muutus eelmise aasta sama kuuga võrreldes alla -1,3% detsembris 2009, mil muutus oli -1,7%.
- Tarbijahinnaindeksi muutus Foto: statistikaamet
Seotud lood
Palju räägitakse kääridest generatsioonide vahel, tunduvalt vähem aga erinevate põlvkondade ühisosast. Edukaks koostoimimiseks ja tulemuste saavutamiseks on hädavajalik koostöö, ent kuidas tagada selle viljakus, kui inimesed hindavad üksteist vanuse järgi? Tele2 personalivaldkonna juht Helena Viiroja ja personalipartner Kerli Möldre räägivad, kuidas on neil lahendatud põlvkondade erinevuse küsimus.
Enimloetud
4
Sahinad: Eleving ostab Planet42 ära?
Hetkel kuum
Sahinad: Eleving ostab Planet42 ära?
Tagasi Äripäeva esilehele