• OMX Baltic0,45%261,8
  • OMX Riga0,1%881,81
  • OMX Tallinn0,16%1 683,99
  • OMX Vilnius0,6%1 012,12
  • S&P 5000,4%5 745,37
  • DOW 300,62%42 175,11
  • Nasdaq 0,6%18 190,29
  • FTSE 1000,2%8 284,91
  • Nikkei 2250,3%39 041,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,15
  • OMX Baltic0,45%261,8
  • OMX Riga0,1%881,81
  • OMX Tallinn0,16%1 683,99
  • OMX Vilnius0,6%1 012,12
  • S&P 5000,4%5 745,37
  • DOW 300,62%42 175,11
  • Nasdaq 0,6%18 190,29
  • FTSE 1000,2%8 284,91
  • Nikkei 2250,3%39 041,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,15
  • 26.02.15, 07:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

YouTube pole kasumlik äri

Google, kes arendas YouTube’ist ülemaailmse fenomeni, jääb vähemalt majanduslikus mõttes pika ninaga – videoportaal pole suurkorporatsioonile jätkuvalt kasumlik, vahendab Wall Street Journal.
YouTube pole kasumlik
  • YouTube pole kasumlik Foto: epa
Asjaga kursis olevate isikute sõnul oli YouTube'i möödunud aasta käive neli miljardit dollarit, kasvades võrreldes aasta varasemaga miljoni dollari võrra. YouTube'i käive moodustas Google'i kogukäibest üksnes 6%, kuid videoportaal ei teeninud kasumit. Pärast erinevate kulude kandmist jääb YouTube'i portaali tegemistega lähemalt kursis oleva isiku sõnul majanduslikus mõttes enam-vähem nulli.
YouTube'i üks suuremaid probleeme on erinevate vanusegruppideni jõudmine. Praegu on kõige aktiivsemad online-videoportaali kasutajad teismelised ning kahekümnendates olijad. Samuti vaadatakse paljusid YouTube'i videosid teiste lehekülgede kaudu, minemata selleks otse portaali kodulehele.
YouTube'i elu teeb raskemaks ka asjaolu, et Twitter ja Facebook - mis moodustavad üsna suure osa YouTube'i veebiliiklusest – arendavad oma videote vaatamise platvormi.
Google ostis YouTube'i 2006. aastal ning maksis selle eest 1,65 miljardit dollarit. Oma tegevuse esimestel aastatel kasvas portaali käive üsna aeglaselt. Käive tegi hüppe 2010. aastal, mil Google viis sisse muudatuse, kus enne video mängima hakkamist kuvatakse reklaamklippe. Viimased saab aga pärast mõnesekundilist mängimist nii-öelda vahele jätta ehk reklaami ei pea lõpuni vaatama. Seesugune Google'i uuendus rõõmustas nii YouTube'i kasutajaid, kes ei pea tüütuid reklaame lõpuni vaatama, kui ka reklaamitellijaid, kes maksavad reklaami näitamise eest ainult siis, kui inimesed klipi lõpuni kaevad. 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.09.24, 17:25
Tavid: võlgades Hiinat ähvardab deflatsiooniline spiraal
Hiinas on süvenemas deflatsioonilised protsessid – see ähvardab maailma suuruselt teise majanduse probleeme veelgi võimendada. Juba praegu on Hiinas kinnisvaraturu kriis ning riik ja selle kodanikud on kulda kokku ostmas.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele