Maailma suurim konteinervedude firma A.P. Moeller-Maersk A/S on neli aastat väldanud pausi järel jälle valmis uusi laevu tellima, kuna nelja kümnendi rängim kriis selles majandusharus jääb seljataha.
- A.P. Moeller-Maersk A/Si hiidlaev (EEE-klassi alus) Foto: Bloomberg
Küll aga ei pruugi firma uute aluste tellimisel enam panustada maailma suurimatele, kuna nafta hinna langus on rentaabliks teinud ka toimetamise väiksemate alustega, ütles agentuurile Bloomberg A.P. Moeller-Maersk A/Si tegevjuht Nils Smedegaard Andersen
„Mida madalam on nafta hind, seda vähem saab suurtelt alustelt võitu,“ ütles ta.
See on ilmne suunamuutus, kuna viimaseid aluseid tellides on Maersk löönud ühe rekordi teise järel. Viimane suurtellimus oli 2011. aastal, mil telliti 20 alust, mille mahutavus on 18 000 TEUd ehk 20-jalast konteinerit.
„Me vajame uusi aluseid 2017. aastaks, et turu kasvuga sammu pidada ja teeme sel aastal tellimuse ära,“ ütles Andersen. Uut võimsust oleks vaja kokku ca 425 000 standardkonteineri ulatuses, et oma turuosa hoida. Investeerida plaanib firma uutesse alustesse ja olemasolevate ümberkohandamisse igal aastal ca 3 miljardit dollarit kuni aastani 2019.
Mullu kasvasid Marsk Line'i transporditud mahud 6,8%, samas kui globaalne turg kasvas 6%. Maerski turuosa on hinnatud 15,7%-le.
Peamisteks kasvu veduriteks on Anderseni sõnul USA ja India. Teistest nn BRIC riikidest tõmbavad Brasiilia ja Venemaa kasvu pigem tagasi.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.