Soome Metsä Groupi kuuluv Metsä Fibre teatas täna, et on otsustanud teoks teha läbi aegade suurima investeeringu Soome metsatööstusesse.
- Soome on rohelise kulla maa. Foto: EPA
Plaanist anti teada juba aasta tagasi, täna langetati otsus. Firma investeerib 1,2 miljardit eurot uue biotoodete tehase rajamiseks Äänekoskile, olemasolevale tootmisele lisaks, teatas Metsä Group täna börsile. Ehitus algab kohe ning tehas peaks valmima 2017. aasta kolmandaks kvartaliks.
40% investeeringust tuleb omavahenditest, ülejäänu laenurahast. Lisaks annab Soome valitsus 32,1 miljonit eurot taastuvenergia toetust.
Uue tehase võimsus on aastas 1,3 miljonit tonni tselluloosi, millest 800 000 tonni on okaspuu tselluloos ja 500 000 tonni lehtpuu tselluloos. Okaspuu tselluloos läheb valdavalt ekspordiks Euroopasse ja Aasiasse.
Uus tehas toodab ka uudse tehnoloogia alusel bioenergiat, mida jääb omatarbest üle, ning mitmeid biotooteid nagu männiõli ja tärpentiini.
Uus tehas suurendab paberipuidu nõudlust Soomes aastas ca 4 miljoni kuupmeetri võrra ehk ca 10%. Aastane toormetarve on tehasel 6,5 miljonit kuupmeetrit puitu, mis hangitakse peamiselt Soomest.
Soome töö- ja majandusminister Lauri Ihalainen kiitis täna Metsä Groupi investeerimisotsust, mis annab paljudele eelkõige Kesk-Soomes tööd. „See otsus on isamaaline tegu,“ kiitis minister. „See on tugev märk Soome tööstuse uuenemisvõimest. Soome on ka edaspidi rohelise kulla maa,“ tsiteeris ministrit Kauppalehti.
Minister avaldas lootust, et suurinvesteeringust saavad innustust ka teised ettevõtted.
Valmimise järel annab tehas n-ö väärtusahelas tööd 2500 inimesele. Tehases endas saab tööd 200 inimest. Tuhandeid töökohti tekib tehase ehitamise ajal.
Soome uut valitsust moodustav Keskerakonna juht Juha Sipilä näeb samuti metsandussektoris ja n-ö biomajanduses potentsiaali Soome tööstuse uueks tõusuks.
Seotud lood
See, mis oli kaks aastat tagasi vaid idee tasandil – teha tselluloosist kangast – on Soomes teoks saanud.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.