Riigikogu liikmele saadetud 33 000eurone hinnapakkumine oli arusaamatus, teatas Eesti Telekom, kuid Meelis Mälberg pole rahul ka uue, umbes 4000 euro suuruse hinnaga.
- Eesti Telekomi meediasuhete juht Raigo Neudorf selgitas, et firma ja klient rääkisid eri asjadest. Foto: Raul Mee
Äripäev
kirjutas eile, et Eesti Telekom tahaks riigikogu liikme Meelis Mälbergi koju valguskaabli vedamise eest üle 33 000 euro. Mälberg nimetas summat jaburaks. ”Vaatan aknast välja ja näen, kust kaabel mööda läheb, 95 meetri kauguselt,” lisas Mälberg, kes vahemaa liitumiskohani pärast Eesti Telekomi pakkumist üle mõõtis.
Täna saatis juhtumi kohta vastuse Eesti Telekomi meediasuhete juht Raigo Neudorf, kelle sõnul on juhtumi osapooled teineteisest mööda rääkinud. "Nagu selgub, on klient pidanud silmas vaid viimase juurdepääsuühenduse väljaehitamist (kõnealune 95 meetrit) oma koduni. Paraku ei ole tegu valguskaabli, vaid vaskkaabli lõpp-punktiga. Eesti Telekomi välja pakutud kalkulatsioon sai aga tehtud lähimast valguskaabli lõpp-punktist, mis asub kliendi aadressist 1,5 km kaugusel," selgitas Neudorf.
Neudorf lisas, et kui klienti rahuldab ka väiksem (alla 100 Mbit/s) lairiba kiirus, on võimalik vaskkaabli ühenduse ehitamine lähemast vaskvõrgu lõpp-punktist. "Selle orienteeruv maksumus on kordades väiksem. Suurusjärk võib olla 4000 euro juures," ütles ta.
Mälberg vastas Eesti Telekomi selgitustele, et ka 4000 eurot pole mõistlik summa, mida ühenduse eest välja käia. “Selleks, et saaksin hakata neile iga kuu teenuse eest maksma?” imestas ta.
Ühendus üleliia kallis
Mälberg pidas eile veidraks, et klient ei tohi kaabli paigaldamiseks ise kraavi kaevata, mis võiks hinda alla tuua. “Saan aru, et kaabli juurde ei tohi ühendama minna, aga et ise kaevata ei tohi, on kummaline,” nentis Mälberg.
Neudorf vastas, et kliendil on võimalik ka ise juurdepääsuühendus tellida ja ehitada, eriti siis, kui tegu on kliendi enda territooriumiga. "Tõsi - kaabliga jätkamine tuleb tellida meie partnerilt," nentis ta.
Mälberg ütles, et tema koduasulasse toodud kaabliga ei ole seni mitte keegi liitunud, kuigi kõrvalkruntide inimesed sooviksid ühendust. “Naerma ajab natuke. Kogu see situatsioon on kummaline. Näed magusat apelsini, ulatud ka katsuma, aga süüa ei tohi. Keegi teine ka ei taha, las pigem mädaneb.”
Mälberg sõnas, et tema kliendina ei pea teadma, mida on ühenduse saamiseks teha vaja. “Nende kodulehel on pakkumine, et kui tahad koju kiiret internetti, siis palun väga. Tavaline reklaam - erinevad teenuspaketid. Selle peale nad pakkumise saatsid,” sõnas Mälberg. “Samal ajal tean, et kaabel on akna taga.”
Seotud lood
Selleks, et olla edukas, ei piisa enam pelgalt heast tootest või teenusest – vaja on midagi enamat. Enamani jõuab siis, kui aeg, raha ja närvid pole viimse piirini pingul ning ei pea “tulekahjude kustutamisega” tegelema. Tõeline konkurentsieelis tuleb oskusest kohanduda ja kasvada koos tehnoloogiaga. BeyondCode AI jagab, kuidas leida võimalus ennast rakendada vaid seal, kus on sellest päriselt kõige rohkem kasu, aga ka kõik muu tehtud saada.
Enimloetud
3
Testi, kas oled targem kui Luik ja Rõtov
Viimased uudised
Berkshire Hathaway kontol seisab rekordiline summa
“Mitte hiinlased, vaid Euroopa on ise endale jalga tulistanud“
Kahjum parandati suuremaks
Hetkel kuum
Lisatud Saaremaa ettevõtete TOP
“Pakuti huvitavat võimalust, haarasin kinni“
Tagasi Äripäeva esilehele