Kuna tanklate arv Eestis on elanike arvu ja keskmist tarbimist arvesse võttes väga suur, siis on ilmselge, et kõigile kütuste jaemüüjatele ei jätku kliente piisavalt, et tagada tegevuse jätkusuutlikkust, kommenteeris Statoil Fuel & Retail Eesti ASi mootorikütuste müügidirektor Meelis Migur.
- Mootorikütuse miles esitlus Tallinnas Tammsaare teel asuvas tanklas. Foto: Erik Prozes
"Kui kliente napib, siis tuleb ettevõtjatel oma äri müüa või vastupidi, laiendada oma võrku tanklate lisamise teel, lootes nii saavutada kuluefektiivsust ning kogu kliendibaasi kasvu," kommenteeris Migur Olerexi ostu.
Ta märkis, et tanklavõrgu ostu korral tuleb eelkõige silmas pidada, kuidas ostetavad teenindus- või automaatjaamad sobivad ettevõtte äristrateegiaga. "Tihedalt üksteise kõrvale tipitud sama kaubamärki kandvate jaamade puhul on peamiseks väljakutseks jaamakohane kasumlikkus – Eesti kliendid on näidanud siiani tankimiskohtade valikul üles suhteliselt tugevat bränditeadlikkust ja -lojaalsust, mistõttu põhjendamatult suur jaamade arv vaid n-ö lahjendab suppi, mitte ei too samas proportsioonis kliente juurde," selgitas Migur.
Miguri sõnul on lisaks asukohtadele oluline ka tanklate formaat. "Viimase paari aasta jooksul on hakanud pidurduma vahepealne eufooria automaattanklate avamisel. Samal ajal on ootused teenindusjaamades pakutavale kasvanud – oodatakse laia tootevalikut, head kohvi ja eineid ning võimalust teha väike paus," selgitas Migur. "See kõik eeldab aga seda, et teenindusjaama hooned peavad vastama teatud kriitilistele mõõtudele, et kõik see hea sinna sisse ära mahutada."
Miguri sõnul on tanklate arvu vähenemine ja nende koondumine suuremate mootorikütuste jaemüüjate kätte loomulik turu areng ning kliendid peaksid sellest võitma sellega, et kütuseäri muutub loodetavasti läbipaistvamaks ning ausamaks. "Turupositsioone mootorikütuste jaemüügiturul ei määra aga mitte jaamade arv, vaid klientide usaldus ja seeläbi müüdud mootorikütuste liitrimaht," tõdes ta.
Statoil on tema sõnul jätkuvalt suurima turuosaga mootorikütuste jaemüüja, kes avas just hiljuti uue jaama Tallinn-Tartu maanteel Adaveres. "Ettevõttel on plaanis jätkata investeerimist senises mahus ja sobivate võimaluste tekkimisel täiendada ka oma teenindusjaamade võrku piirkondades, kus kliendid seda enim vajavad," sõnas Migur. "Statoili strateegia on seotud selgelt teenindusjaamade võrgu arendamisele, pidades lisaks kütusemüügile väga oluliseks ka kvaliteetse tootevalikuga mugavuspoe olemasolu."
Antti Moppelile ja Andres Linnasele kuuluv Olerex omandab Lukoil Eesti aktsiaseltsi, mille tulemusel saab tehingu jõustudes Olerexist suurim, üle 80 tanklaga kütuse jaemüüja Eestis.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.