• OMX Baltic−0,31%272,98
  • OMX Riga0,13%873,69
  • OMX Tallinn0,42%1 742,28
  • OMX Vilnius−0,11%1 052,85
  • S&P 500−0,1%5 723,16
  • DOW 30−0,43%41 871,33
  • Nasdaq −0,04%18 233,28
  • FTSE 1000,09%8 184,24
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%107,77
  • OMX Baltic−0,31%272,98
  • OMX Riga0,13%873,69
  • OMX Tallinn0,42%1 742,28
  • OMX Vilnius−0,11%1 052,85
  • S&P 500−0,1%5 723,16
  • DOW 30−0,43%41 871,33
  • Nasdaq −0,04%18 233,28
  • FTSE 1000,09%8 184,24
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%107,77
  • 03.06.15, 17:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Statoil: Olerex "lahjendab suppi"

Kuna tanklate arv Eestis on elanike arvu ja keskmist tarbimist arvesse võttes väga suur, siis on ilmselge, et kõigile kütuste jaemüüjatele ei jätku kliente piisavalt, et tagada tegevuse jätkusuutlikkust, kommenteeris Statoil Fuel & Retail Eesti ASi mootorikütuste müügidirektor Meelis Migur.
Mootorikütuse miles esitlus Tallinnas Tammsaare teel asuvas tanklas.
  • Mootorikütuse miles esitlus Tallinnas Tammsaare teel asuvas tanklas. Foto: Erik Prozes
"Kui kliente napib, siis tuleb ettevõtjatel oma äri müüa või vastupidi, laiendada oma võrku tanklate lisamise teel, lootes nii saavutada kuluefektiivsust ning kogu kliendibaasi kasvu," kommenteeris Migur Olerexi ostu.
Ta märkis, et tanklavõrgu ostu korral tuleb eelkõige silmas pidada, kuidas ostetavad teenindus- või automaatjaamad sobivad ettevõtte äristrateegiaga. "Tihedalt üksteise kõrvale tipitud sama kaubamärki kandvate jaamade puhul on peamiseks väljakutseks jaamakohane kasumlikkus – Eesti kliendid on näidanud siiani tankimiskohtade valikul üles suhteliselt tugevat bränditeadlikkust ja -lojaalsust, mistõttu põhjendamatult suur jaamade arv vaid n-ö lahjendab suppi, mitte ei too samas proportsioonis kliente juurde," selgitas Migur.
Miguri sõnul on lisaks asukohtadele oluline ka tanklate formaat. "Viimase paari aasta jooksul on hakanud pidurduma vahepealne eufooria automaattanklate avamisel. Samal ajal on ootused teenindusjaamades pakutavale kasvanud – oodatakse laia tootevalikut, head kohvi ja eineid ning võimalust teha väike paus," selgitas Migur. "See kõik eeldab aga seda, et teenindusjaama hooned peavad vastama teatud kriitilistele mõõtudele, et kõik see hea sinna sisse ära mahutada."
Miguri sõnul on tanklate arvu vähenemine ja nende koondumine suuremate mootorikütuste jaemüüjate kätte loomulik turu areng ning kliendid peaksid sellest võitma sellega, et kütuseäri muutub loodetavasti läbipaistvamaks ning ausamaks. "Turupositsioone mootorikütuste jaemüügiturul ei määra aga mitte jaamade arv, vaid klientide usaldus ja seeläbi müüdud mootorikütuste liitrimaht," tõdes ta.
Statoil on tema sõnul jätkuvalt suurima turuosaga mootorikütuste jaemüüja, kes avas just hiljuti uue jaama Tallinn-Tartu maanteel Adaveres. "Ettevõttel on plaanis jätkata investeerimist senises mahus ja sobivate võimaluste tekkimisel täiendada ka oma teenindusjaamade võrku piirkondades, kus kliendid seda enim vajavad," sõnas Migur. "Statoili strateegia on seotud selgelt teenindusjaamade võrgu arendamisele, pidades lisaks kütusemüügile väga oluliseks ka kvaliteetse tootevalikuga mugavuspoe olemasolu."
Antti Moppelile ja Andres Linnasele kuuluv Olerex omandab Lukoil Eesti aktsiaseltsi, mille tulemusel saab tehingu jõustudes Olerexist suurim, üle 80 tanklaga kütuse jaemüüja Eestis.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.10.24, 13:20
Kuidas tehisintellektiga saavutada selge konkurentsieelis?
Selleks, et olla edukas, ei piisa enam pelgalt heast tootest või teenusest – vaja on midagi enamat. Enamani jõuab siis, kui aeg, raha ja närvid pole viimse piirini pingul ning ei pea “tulekahjude kustutamisega” tegelema. Tõeline konkurentsieelis tuleb oskusest kohanduda ja kasvada koos tehnoloogiaga. BeyondCode AI jagab, kuidas leida võimalus ennast rakendada vaid seal, kus on sellest päriselt kõige rohkem kasu, aga ka kõik muu tehtud saada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele