• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,00%5 948,71
  • DOW 300,00%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1001,11%8 239,83
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,48
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,00%5 948,71
  • DOW 300,00%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1001,11%8 239,83
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,48
  • 03.07.15, 17:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tamming: meie ja TransferWise'i turud on erinevad

Tavidi suuromaniku Alar Tammingu sõnul ei plaani Tavidi tütarfirma TavexWise pakkuda TransferWise'ile arvestatavat konkurentsi, sest ettevõtete turud on erinevad.
Tavidi suuromanik Alar Tamming.
  • Tavidi suuromanik Alar Tamming. Foto: Erik Prozes
Äripäev kirjutas, et Tavid asutas mullu TransferWise'i klooni AS TavexWise'i.
Järgneb Alar Tammingu kommentaar:
Tõepoolest, TavexWise'i nimi on sarnane TransferWise'i omale, nii et mõni sõnaosav kirjanik saaks luuletuses neid sõnu riimumise alusena kasutada. Ka kodulehtede loogikas ja paigutuses on sarnasust, sest iga ettevõte tahab oma kodulehe teha võimalikult efektiivseks, kasutades selleks viimase aja kollektiivseid teadmisi ja efektiivseid uuendusi. Juba Isaac Newton ütles, et see, et ta jõudis nii kaugele, ei olnud mitte tema teene, vaid teda aitas tõsiasi, et ta seisis oma eelkäijate õlgadel.
Kui Teile tundub et tegu on ebaeetilise käitumisega (küsisime Tammingult, kuivõrd eetiline on tema hinnangul TransferWise'ile sarnase nime ja kodulehega TavexWise'i asutamine - toim), siis me kindlasti vaatame selle nime üle, kuid sel juhul oleks meil vaja teada, millistest kriteeriumidest ja millisest printsiibist lähtudes on meie valitud ettevõtte nimi kellegi huve rikkuv. Samuti määratleda, milline on sellise eetika käsitluse teoreetiline alus. Mis on selle eetikakäsitluse eesmärk? Millised on selle eetikakäsitluse poolt soovitatavad vahendid rikkumiste vältimiseks ja kelle huvides neid peaks rakendama? Tuleks sõnastada probleem ja määrata ära reguleerimise objekt.
Edasi oleks vaja eristada subjektiivset ja objektiivset eetikakäsitlust ja kindlasti koos probleemi sõnastamisega välja tuua uuringute tulemused ja järeldused analoogsete  olukordade kohta.
Vaja oleks ka süvaanalüüsi, kui palju peavad firmade kodulehed ja loogika erinema. Teatavasti on nii ajakirjanduse kui ka kõikvõimalike blogijate kodulehed suhteliselt saranased. Näiteks on küsimus, kas Ärileht oma nime võttes on Äripäeva huve riivanud. Nii et seda küsimust tuleb vaadata laiemas kontekstis ja kompleksselt. Kindlasti peab  see loogika laienema ka finantsettevõtetele, kes põhiliselt kasutavad oma nime lõpus tähti "ex": "tavex", "forex", "kredex", "travelex", "eurex" jne.
TavexWise tegeleb makseteenusega vastavalt seadusandlusele ja jätkab Tavidi allüksusena tegevust, millega Tavid on tegelenud viimased 20 aastat. Seoses selguse ja läbipaistvusega oli vajadus see eraldada kulla ostust-müügist ja valuutavahetusest. Endiselt kuulub TavexWise Tavidi gruppi ja koondbilanssi ning sisulisi muutusi ei toimunud. Kuna seadusandlus reguleerib valuutavahetust, kulla ostu-müüki ning makseteenust ja selle järelevalvet erinevalt, oli ettevõtte jaoks mõistlik need eraldada.
TransferWise'ile arvestatavat konkurentsi pakkuda me kindlasti ei plaani, sest meie turud on erinevad. Puudub vajadus end nendele vastandada ja meil on hea meel, et nad on välja toonud sama teema, millega me oleme juba 20 aastat kokku puutunud, s.o pankade suured vahendustasud, ja aidanud kaasa selle turu avanemisele vabale konkurentsile. 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele