Venemaa peaminister Dmitri Medvedev määras Venemaa Raudteede uueks juhiks senise Venemaa Raudteede direktorite nõukogu liikme ja transpordiministri esimese asetäitja 45aastase Oleg Belozerovi.
- Venemaa peaminister määras eile Venemaa Raudteede juhiks Oleg Belozerovi. Foto: Reuters/Scanpix
Kellele kasulik?
Oleg Belozerovi ametissenimetamisel Venemaa Raudteede juhiks oli oluline roll vendadest ettevõtjatel Arkadi ja Boris Rotenbergil, vahendas Vedomosti oma allikat.
Väljaandega rääkinud allika sõnul tahavad Läänes sanktsioneeritud Rotenbergid siseneda raudteeärisse ning Belozerovil on vendadega head suhted. Hetkel on raudteega seotud tulusad ärid Baikali-Amuuri ja Transsiberi magistraaliga seotud taristuprojektid, samuti Moskva-Kaasani kiirrongimagistraali ehitus.
Belozerov on lähedane ka Putini transpordinõuniku Igor Levitiniga, lisas Vedomostile üks allikas. „Belozerov pole kaugeltki nii karismaatiline kui oli Jakunin; sektori ootused olid karismaatilise, mitte tehnilise juhi peal,“ kommenteeris veel üks allikas.
„Võtsin vastu otsuse määrata teid aktsiaseltsi
Venemaa Raudteed juhiks ning ühtlasi vabastan teid Venemaa transpordiministri esimese asetäitja kohustest,“ ütles
Medvedev eilsel kohtumisel Belozeroviga. Vedomosti andmetel oli Belozerov ootamatult ametist lahkunud
Vladimir Jakunini asemele ainus kandidaat.
Medvedev rõhutas eilsel kohtumisel, et
Belozerov peab kohe ametisse asuma – juba täna antakse talle üle kõik tööks vajalik.
45aastane Belozerov lõpetas 1992. aastal
Peterburi majandus- ja rahanduskõrgkooli, 1998-2000 töötas Lenenergo kommertsdirektori asetäitjana, 2000-2002 oli presidendi täievolilise esindaja büroo finantsosakonna juht ning 2001-2002 Peterburis meditsiinitehnikat tootva Lomo asedirektor. Seejärel kuni 2004. aastani oli ta peadirektor riiklikus vedelkütusefirmas, 2004 sai temast riikliku maanteeameti juht. 2009. aastast asus ta transpordiministri asetäitjaks, 2015. aastast sai temast transpordiministri esimene asetäitja.
Venemaa Raudteed on riigi parim ettevõte ja see on praegu suurepärases seisukorras, vahendas TASS Belozerovi sõnu tänaselt kohtumiselt oma uue kollektiiviga. „Venemaa Raudteed on Venemaa parim ettevõte, olen seda alati arvanud ja arvan ka praegu,“ rõhutas ta.
Belozerov ütles veel, et ettevõtte endine juht Vladimir Jakunin on „suur“ juht. „Tahan öelda, et mul on väga vedanud, et ma sattusin, kui nii võib öelda, sellise juhi järglaseks, nagu on Vladimir Ivanovitš Jakunin.“
Eelmisel nädalal teatas Venemaa Raudteede senine juht Vladimir Jakunin, et läheb erru ning kavatseb kandideerida parlamendi ülemkotta Föderatsiooninõukogusse, kui osutub Kaliningradi oblastist valituks. Medvedevi sõnul on Jakuninil tugev diplomaatiline taust ja see aitab kindlasti kaasa tema senaatoriks valimisel.
67aastane Jakunin juhtis Venemaa Raudteid 10 aastat. Ametlikult oma lahkumisest teatas Jakunin eile.
Venemaa Raudteede kasum on 2009. aastast järjest langenud, aga 2014. aasta tõi juba 99,32 miljardi rublase (1,3 mld eurose) kahjumi. Seejuures on riiklik monopol saanud aasta-aastalt riigilt järjest rohkem toetust. Kui 2015. aastal sai Venemaa Raudteed riigilt 30 miljardit rubla (400 mln eurot), siis 2016. aastaks on küsitud juba 140 miljardit (1,8 mld eurot).
Seotud lood
Venemaa Raudteede endise juhi Vladimir Jakunini esindaja kinnitas, et aasta tagasi ootamatult ametist lahkunud Jakunin sai korralikult hüvitatud.
Täna toimusid Moskvas üheaegselt läbiotsimised agentuuris TASS, mille peadirektor on Sergei Mihhailov ning viimase loodud firmas Mihhailov ja partnerid. Mihhailov on Venemaa Raudteede endise juhi Vladimir Jakunini endine alluv.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.