YouTube'is on kümneid inimesi, kes teenivad videode tegemisega miljoneid dollareid. Forbes on kokku pannud nimekirja kümnest kõige edukamast.
- YouTube'is enim raha teeniv Felix Kjellberg. Foto: EPA
Kui küsida tänaval vastu tulevatelt võõrastelt, kes on Felix Kjellberg, siis tõenäoliselt vaadatakse sulle tühja pilguga otsa. Kui Kjellbergi nimetada aga PewDiePie’ks – tema nimi Youtube’is, kus tal on üle 40 miljoni tellija –, saab positiivset vastukaja ehk rohkem.
25-aastane rootslane on enimteeniv
Youtube’i staar terves maailmas. Aastas on tema sissetulek enne maksustamist 12 miljonit dollarit. Ta teenib kogu selle raha videomänge mängides ja neid kommenteerides. Tänu miljonitele fännidele on reklaamijad nõus mehele korraliku raha maksma, et ta nende tooteid oma videodes kasutaks.
Forbes’i nimekirjas on kokku 10 inimest. Selleks, et kümne enimteeniva Youtube’i staari nimekirja murda, peab 2015. aasta juuni seisuga teenima aastas vähemalt 2,5 miljonit dollarit.
Nimekiri mõõdab kasumeid enne maksude ja erinevate tasude mahaarvamist. Andmed pärinevad uuringufirmalt Nielsen, IMDB-lt ja teistest allikatest, mille hulka kuuluvad ka intervjuud asjaga kursis olevate inimestega.
YouTube’iga miljoneid teenivad noored teevad midagi, mida vanem põlvkond on pidanud pigem hobiks, mänguks või meelelahutuseks. Nad kommenteerivad videomänge, teevad süüa ja palju muudki ning on meelitanud ligi miljoneid fänne ja miljoneid dollareid.
Üks väheseid ühiseid jooni nende inimeste puhul on vanus: enamus on alla 30-aastased. Sellega on nad oma sihtgrupist, kellest suur osa vaatab teleka asemel YouTube’i, vaid veidi vanemad.
„Ma arvasin, et kui YouTube saab olema tuleviku globaalne televisioon, siis ma peaksin oma brändi seal üles ehitama,“ ütles Michelle Phan, kes laadis oma esimese video jumestuse tegemisest üles 2007. aastal. „Esimesel nädalal vaatas seda videot 40 000 inimest ja see sai sadu kommentaare. Sel hetkel sain aru, et olen leidnud oma kutsumuse.“
Suur osa YouTube’i staaridest teenib oma sissetuleku reklaamidest. Mõned neist on sisenenud ka televisiooni-, filmi- ja muusikatööstusesse. Kirjastusäri on neid eriti soojalt vastu võtnud. Neljal neist on raamat ilmunud või ilmumas. Mõned on loonud ka oma tooted. Müüakse nii mütse, alusepesu, kontuurpliiatseid kui ka huuleläikeid.
Tundub, et videomängud on hea viis YouTube’is raha teenida ja kuulsaks saada. Kjellbergi kõrval on 10 edukaima seas ka Olajide Olatunji, kes teenis arvutimängude mängimisega eelmisel aastal YouTube’is 4,5 miljonit dollarit.
Eriti hästi läheb YouTube’is koomikutel. Nimekirjast tervelt pooled teevad sketše, stand-up esitusi või tüngavideosid.
Kümme enimteenivat YouTube’i staari (teenistus miljonites dollarites aastas):
PewDiePie: 12 miljonit dollarit
Rootslane Felix Kjellberg teeb YouTube’is videosid sellest, kuidas ta mängib videomänge. Tema kanalil on peaaegu 40 miljonit tellijat.
Smosh: 8,5 miljonit dollarit
Smoshi nime all tegutsevad lapsepõlvesõbrad Ian Hecox ja Anthony Padila teemad Pokemoni mängu teemalisi sketše. Kokku on neil viis YouTube’i kanalit ja sõbrad on teinud endast ka filmi „Smosh: The Movie“.
Fine Brothers: 8,5 miljonit dollarit
Vennad Benny ja Rafi Fine kogusid kõigepealt kuulsust videodega, kus nad filmisid erinevaid inimesi ajal, mil nad vaatasid YouTube’ist kuulsaid videosid. Näiteks PewDiePie või Nicki Minaj videosid. Nüüd on nad saatega „React to That“ telekanalisse Nickelodeon.
Lindsey Stirling: 6 miljonit dollarit
Stirling mängib viiulit ja tantsib. Ta teeb mõlemat samal ajal ja see on vaatajate jaoks vägagi eriline. Ta hakkas videosid tegema 2007. aastal, mil üks suur plaadifirma keeldus temaga koostööd tegemast. Ilmselgelt on plaadifirma nüüdseks nõus, kuid on juba hilja – tundub, et ta ei vaja seda enam.
Rhett & Link: 4,5 miljonit dollarit
Thett McLaughlin ja Charles Lincoln Neal on mõlemad õppinud inseneriks. Nad töötasid enne koomikukarjääri alustamist ärisektoris. YouTube’i karjääri alustasid nad suhteliselt hilja (kumbi on vastavalt 36 ja 37 aastat vana).
KSI: 4,5 miljonit dollarit
Briti videomängude kommenteerija Olajide Olatunji on kasutanud oma YouTube’i kanalit muusikukarjääri alustamiseks. Kokku on tal 11 miljonit tellijat. Tema hip-hopi singel „Lamborghini“ jõudis Suurbritannia muusikaedetabelis 30. kohale.
Michelle Phan: 3 miljonit dollarit
Iseõppinud jumestuskunstnik Michelle Phan teeb videosid, kus õpetab tegema erinevaid meike. Ta reinvesteerib suure osa oma tuludest oma äridesse.
Lilly Singh: 2,5 miljonit dollarit
Singhi YouTube’i nimi on Superwoman ja ta teeb stand-up komöödiat, kus kasutab tihti ära oma etnilist tausta (tema vanemad tulid Indiast Kanadasse).
Roman Atwood: 2,5 miljonit dollarit
Atwood teeb tüngavideosid, kus kombib inimeste piire. Näiteks kasutas ta ühes videos skungi topist, millega ta pihustas kõrvalolijate pihta vedelikke. Tema kanalil on 7 miljonit tellijat.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.