Rootsi kiirmoekett H&M kasvab Eestis gasellina, edestades mullusest kiirema käibekasvuga ka Lätit ja Leedut.
- Kiirmoekett H&M kavatseb sel kevadel uksed avada Tartus ja Rakveres. Foto: Raul Mee
Eestis sai H&M läinud aastal müügitulu 33,5 miljonit eurot ehk aasta varasemaga tõusis tulu 36 protsenti. Üldist pilti vaadates on siinne H&M kasvanud kiiremini kui Eesti jaemüügiturg, mis on suutnud kahe aasta jooksul kosuda ainult 8 protsendi võrra.
“Meil oli 2013. ja 2014. aastal väga kiire kasv, mis jätkub,” sõnas H&Mi kommunikatsioonijuht Tiina Miettinen Äripäevale.
Laieneb jõuliselt
Miettinen avaldas, et kolm aastat tagasi Eesti turule sisenenud H&M kavatseb juba tänavu uusi poode avada. Kui praegu ollakse kokku kuue kauplusega kanda kinnitanud Tallinnas, Pärnus ja Narvas, siis sel kevadel tehakse uksed lahti Tartus ja sügisel Rakveres. Pärast tänavust aastat tahab H&M jõuda ka Jõhvi.
Seevastu Lätis teenis H&M aasta varasemaga võrreldes vaid 22 protsenti rohkem müügitulu ning Leedus ulatus kasv 33 protsendini.
“Me ei võrdle turgusid, kus tegutseme. Igal turul on oma faktorid. Müüginumbreid mõjutavad sealhulgas kaupluste suurus ja arv,” ütles Tiina Miettinen ja lisas, et nende silmis on Eesti põnev suure hulga nooruslike ja moeteadlike tarbijatega turg.
Mullu neljandas kvartalis tõusis H&Mi müügitulu Eestis 8,6 miljoni euroni, mis on läinud aasta tulemusega kõrvutades 11 protsenti enam.
Sama palju kasvas käive ka Lätis ehk siis 7,7 miljonilt eurolt 8,7 miljonile eurole. Leedus kasvas müügitulu siiski rohkem, aasta varasemaga võrreldes 17 protsenti.
Pinnuks silmas
“Turgu on nad kindlasti muutnud,” kommenteeris H&Mi tegemisi perefirma Põldma Kaubanduse ASi juhatuse esimees Heinar Põldma. Põldma Kaubanduse AS vahendab Eestisse brände nagu Calvin Klein, Guess, Diesel, Tommy Hilfiger ja Mustang.
Põldma ei pea oma firmat H&Mi otseseks konkurendiks, sest hinnaklassid erinevad. Kattuvaid kliente on neil umbes 20 protsenti.
Omal moel ollakse ka partnerid. “Kui H&M tuli Rocca al Mare keskusesse, siis kõigi keskuses olevate poodide käive kasvas suurelt. Lihtsalt kliente oli rohkem. Kui H&M on jõudnud kõigisse kaubanduskeskustesse, siis ei mõjuta see enam, aga kokkuvõttes on nad kõigilt turuosa võtnud. Kellelt vähem, kellelt rohkem,” rääkis Põldma, kelle hinnangul on H&Mi tulekuga enim kannatanud just kiirmoebrändid.
Kollektsioonide müügist teenis H&M grupi tasandil 22,5 miljardit eurot ehk 210 miljardit Rootsi krooni.
H&Mi aastatulemuste kokkuvõte ütleb, et kogu grupi müügitulu ilma käibemaksuta kasvas 19 protsenti.
Aruandes tuuakse välja, et müük oli hea uutes poodides Indias New Delhis ja Lõuna-Aafrikas Kaplinnas. Sel kuul loodab H&M saavutada võrreldes möödunud aastaga 7 protsenti käibekasvu.
Seotud lood
Ettevõtte või sõpruskonna jaoks sündmuse planeerimine ei pea olema peavalu, kus ürituse eestvedaja end peo toimumise ajaks tühjakspigistatud sidrunina tunneb. Restoran Lee ja Lore Bistroo meeskond, kes avas suvel kaks uut põnevat kohta – restorani UMA ja kokteilibaari Lessner –, korraldab just sinu vajadustele vastava õhtu, sätib paika menüü ja kannab hoolt ka meelelahutusliku poole eest.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Viimased uudised
Õigusruum ja ärikultuur riigis on euroopalik
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele