Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes jaanuaris mulluse jaanuariga võrreldes püsivhindades 8%, teatab statistikaamet. Detsembris kasvas müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 7% ning jaanuaris jätkus kasv samas tempos.
- Mündid Foto: Reuters/Scanpix
Jaanuaris oli
jaekaubandusettevõtete müügitulu 476,4 miljonit eurot. Müügitulu kasvu mõjutasid enim mootorikütuse jaemüügi ettevõtted, kus müügitulu kasvas eelmise aasta jaanuariga võrreldes püsivhindades kolmandiku võrra. Nende ettevõtete
müügitulu kiirele kasvule avaldasid mõju eelmise aasta väga madal võrdlusbaas ning mullusest odavam mootorikütuse hind. Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu kasv andis poole kogu jaekaubandusettevõtete müügitulu juurdekasvust.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes mulluse jaanuariga võrreldes 5%. Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, vaid tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kaupluste müügitulu oli 4% väiksem kui varasema aasta jaanuaris. Enim suurenes müügitulu apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 12%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 10%).
Toidukaupade kaupluste müügitulu suurenes 2015. aasta jaanuariga võrreldes 4%.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes jaanuaris jaekaubandusettevõtete müügitulu püsivhindades ligi viiendiku võrra. See on tavapärane langus, mis järgneb detsembris toimunud jõulude ja aastavahetuse suurmüükidele. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes aga müügitulu eelmise kuuga võrreldes 2%.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.