Elektriautode kriitikud väidavad, et sellise autoga pole mugav sõita, kuna enne laadimispunkti jõudmist võib aku tühjaks saada, kuid nüüd on Šotimaa väikeettevõttel sellele lahendus: ehitada sõiduteele metallriba, mille kohal sõites saab elektriauto end laadida.
- TEV-projekti idee Foto: TEVproject.com, Bloomberg
Tegu pole üksnes ideega, taristuarendajad ArcelorMittal, OHL Group ning Heintzmann GmbH on plaanist suisa vaimustuses. Šotimaal arendatud TEV-projekt (Tracked Electric Vehicle) on populaarsust kogumas.
TEV-projekti arendaja Will Jones on öelnud, et projekt, mille elluviimise tulemusena ehitataks sõiduteedele metallriba, kus elektriauto saab end laadida, toob kaasa selle, et elektriautodega sõitjad ei pea muretsema, kas nad jõuavad õigel ajal laadimispunkti. Esimene proovitee plaanitakse ehitada juba järgmisel aastal ning üks kilomeeter sellist teed maksab 750 000 kuni 1,13 miljonit dollarit (673 000-1 013 000 eurot). Taristuekspertide hinnangul on TEV-projekt võrreldes tavalise kiirtee ehitamisega palju odavam.
Statistika kohaselt vurab maailmas praegu kokku miljard autot, neist vaid imepisikese osa moodustavad elektriautod. Bloomberg New Energy Finance’i andmeil kasvas möödunud aastal elektriautode müük 60 protsendi võrra ning tänavu peaks kasv jääma 46 protsendi juurde.
Elektriteede puudused
Siiski pole TEV-projekt ilma puudusteta. Kriitikud heidavad ideele ette, et elektriautode tootjad ei pruugi projektiga kaasa tulla. Nii Tesla kui ka General Motors panustavad praegu palju aega ja raha sellesse, et ehitada valmis võimsama akuga autosid, mis kestaksid sõites kauem.
Samuti ei saa unustada ka seda, et elektriautot tuleb laadida ka juhul, kui sel on väga võimas aku. „Laadimisjaamade infrastruktuur on elektriautode turu kasvu üks suuremaid takistusi,“ lausus BNEFi transpordianalüütik Colin McKerracher ja lisas, et samuti on elektriautode puhul probleeme jätkuvalt sellega, et nad on väga kallid.
TEV-projekt tahab oma kontseptsiooni edasi arendada Newcastle’i ülikooli juures Põhja-Inglismaal, kus endiselt peetakse kõnelusi, kas projekti järgmise kahe aasta jooksul rahastada. Rahastust finantseerib Suurbritannia valitsuse loodud agentuur Innovative UK.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.