Aprillis toob Eestis hoo sisse saanud idufirma Bike-ID turule esmakordselt turvamärgistatud rattakindlustuse.
- Bike-ID juhatuse liige Risto Klauseni sõnul on firmal Berliini vallutamise plaan, sealses 72miljonilises jalgrattalinnas müüakse aastas üle nelja miljoni uue jalgratta. Foto: Andras Kralla
Kui varem kuulus jalgratta kindlustamine peamiselt kodukindlustuse paketti, siis nüüd olukord muutub, sest eestlaste loodud turvamärk viib rattakindlustuse omavastutuse madalaks. See avab võimaluse, et igaüks saab ratta eraldi kindlustada. Nii hakkabki jalgrataste turvamärgistusi tootev firma Bike-ID koostöös If Kindlustusega kindlustama jalgrattaid.
Turvamärk tagab ka hingerahu
Baltimaade suurima Balti Keti velotuuri eestvedaja ja korraldaja Allar Tõnnissaar rääkis, et on rattavarguste murega teravalt ise kokku puutunud, kui ühel rahvusvahelisel võistlusel võistlejate rattad kaubikust minema viidi. „Erinevalt meie inimestest ei olnud välismaalased enesetapu äärel, sest nende rattad olid kindlustatud,“ meenutas Tõnnisaar.
Väärtuslike võistlusrataste hinnad küündivad mitme tuhande euroni ning aprillist pakutav rattakindlustus ei ole ainult vastukäik pikanäpumeestele, vaid abiks ka kukkumise korral. Tõnnisaar märkis, et seni on Eestis kaherattalise kindlustamise võimalus olnud poolik ning ta avaldas heameelt, et Eesti ja Saksamaa politseiga koostööd tegev Bike-ID saavutas pärast pikka maadlemist lõpuks seljavõidu.
„Balti Keti velotuuri korraldades olen pidanud kaks korda elama üle vastikustunde, kus öösel varastatakse mõne tiimi rattad kaubikust ära. Sellega peab kuidagi võitlema ja kuskilt alustama. Rattal on ka emotsionaalne väärtus, kui omanik on sellega mõne võistluse võitnud. Kui suur võib olla see kahju?“ küsis Tõnnisaar retooriliselt. Tema hinnangul võiks lisaks ratastele märgistada kogu kodutehnikat.
Eesti sörgib sabas
Sportland Eesti AS turundusjuht Antti Adur märkis, et Eesti on rataste märgistamise ja kindlustamisega läänemaailmast maha jäänud, seepärast peab Sportland pakutavat teenust positiivseks trendiks.
„Meie huvi on arendada seda kultuuri ja mentaliteeti, et pigem karta kui kahetseda. Läänemaailmas on ratta registreerimine ja kindlustus rattamüügi lisaväärtus. Tahame seda kultuuri arendada ja näeme siin potentsiaali,“ kommenteeris Adur.
Seni pole Sportlandi kliendid selle teenuse vastu huvi üles näidanud, kuid tema sõnul on see ka põhjendatud, sest toode lansseeritakse alles aprillis. Kõik rattad, mis aprillist alates Sportlandi poodides müüakse, on juba märgistatud ning klient saab kaasa juhised, kuidas ratas registrisse kanda. Kauplused jagavad infot ratta kindlustuse kohta ja annavad kaasa voldikuid ja muid infomaterjale.
Adur märkis, et vaatamata heitlikule talve lõpu ilmale ja lumehoogudele annavad Sportlandi kliendid juba praegu mõista, et talv on liiga pikaks veninud ja käivad juba praegu rattaid soetamas.
- Bike-ID juhatuse liige Risto Klauseni sõnul on toodet aja jooksul täiestatud, uue kuju on saanud nii liimituub kui nanomärgiste jalgratta peale kandmise viis. Foto: Andras Kralla
Hea teada
Kindlustuse sõlmimiseks tuleb jalgratas registris registreerida, üles laadida lühike video jalgrattast ja märkida ratta hind.
Bike-ID spetsialistid hindavad omakorda videomaterjali põhjal ratta kindlustatava väärtuse. Seejärel on valida kahe kindlustuse - varguse ja koguriskikindlustuse vahel.
Vallutab Berliini
Bike-ID juhatuse liige Risto Klausen märkis, et rattaregistri loomise hetkest on firmalt päritud ka kindlustuse kohta ning seetõttu seadsidki nad endale ülesande lahendada klientide jaoks kindlustuse mure. Kindlustamine käib eeldusel, et jalgratas registreeritakse Bike-ID rattaregistris ning seejärel saab mobiiliäpi kaudu sõlmida kindlustuse.
Selleks, et kindlustust edukalt müüa, räägib Bike-ID läbi Eesti suurimate rattamüüjatega, et nemad pakuksid kliendile tasuta turvamärgitust juba ratta komplekteerimisel.
Sama teenuse pakkumine käib Klauseni sõnul neil praegu ka Berliinis, kus räägitakse läbi kolme-nelja suurema hulgimüüjaga. Tegemist on Bike-ID jaoks märkimisväärse ettevõtmisega - Klausen rõhutas, et 72 miljoni rattaga Berliinis paisatakse igal aastal turule üle nelja miljoni ratta.
Firmade virvarr
Meeri ja Risto Klauseni loodud turvamärgistuste tootmise ja pakkumisega tegeleb kolm firmat: NanoID OÜ, Bike-ID OÜ ja Bike-ID UG.
Kolmeaastase tegevusaja jooksul pole firma esitanud ühtegi majandusaasta aruannet ja Äriregistris seisab firma juures märge kustutamishoiatus. Firma juht Klausen märkis, et aruanded on värskelt esitatud ja küll kustutamishoiatuski peatselt Äriregistrist kaob.
Valisid fookuse
Alustanud NanoID-st sai veidi hiljem Bike ID, aga Klauseni sõnul juhtus see üsna lihtsal põhjusel. Nimelt otsustas meeskond ülekoormuse vältimiseks keskenduda ühele valdkonnale, jalgratastele. Sealt ka nimetus Bike-ID. Samanimeline uus ja eraldiseisev firma loodi 2015. aastal.
Rahasüst
215 000 eurot sai mullu Bike-ID Saksamaa kiirendis investoritelt, mis suures osas suunatakse tootearendusse.
Kuigi Äriregistris seisab Bike-ID omanikuna kirjas BIKE-ID UG (Taani), siis Taani Äriregistrist sellise nimega firmat ei leia. Ka Klauseni jaoks on see info üllatav, sest tegemist on hoopis Saksamaa ettevõttega. Et lugu veelgi segasem oleks, on Saksamaa emaettevõtte omanikeringis omakorda esimene maimuke – NanoID OÜ.
Firmade jada taga on Klauseni sõnul investorite soov. Nimelt mullu augustis võttis Bike-ID osa Saksamaa kiirendist Startup Bootcamp. Sealne ülesastumine osutus edukas ning ühtekokku investeeriti firmasse üle 200 000 euro.
Saksamaa investorid soovisid aga, et Bike-ID oleks Saksa firma - õiguskeskkonna kaalutlustel, kuna Saksa investorid tundsid end Saksamaa õigussüsteemis kindlamalt kui Eesti omas. Nii tuligi sinna emafirma luua.
„Eestist me ära ei lähe, meie meeskond on siin,“ kinnitas Klausen. Ta lisas küll, et arendajaid on keeruline leida, eriti veel, kui Veerenni tänaval asuvas Baltika kvartalis on naabriteks nimekad firmad nagu Transferwise ja GrabCad.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.