Harju maakohus mõistis täna kaks ettevõtet ja kolm nendega seotud inimest süüdi maksukuriteos, millega jäeti peamiselt kasutatud autode edasimüügil riigile tasumata ligi pool miljonit eurot käibemaksu.
- Autoäri maksupetturid mõisteti tingimisi vangi. Foto: epa
Põhja ringkonnaprokurör Alar Lehesmets ütles, et skeemis kasutatud ettevõtted tõid peamiselt Saksamaalt ja Itaaliast Eestisse üle saja kasutatud auto, mis müüdi siin põhiliselt ühe veebiportaali vahendusel eraisikutele ja firmadele edasi. Samuti tegelesid need ettevõtted väiksemas mahus ehitustööde ja veoteenustega ning muuga. Kaupade ja teenuste müügilt jäeti 2013. aasta jaanuarist kuni oktoobrini riigile tasumata kokku 460 000 eurot käibemaksu.
„Suurema osa sõidukite pealt ei makstud lihtsalt käibemaksu. Osa autode kohta vormistati enne tegelikule ostjale müümist ka fiktiivne müügileping, et varjata ettevõtete müügikäivet ning seejärel müüs fiktiivseks omanikuks vormistatud inimene või ettevõte sõiduki lõppostjale,“ selgitas prokurör Lehesmets.
Maksu- ja tolliameti uurimisosakonna talitusejuhataja Terje Langi sõnul tasuti autode eest tehingute varjamise eesmärgil sularahas või kolmanda eraisiku konto kaudu.
Kohus mõistis MKM Grupp OÜ-le kokkuleppemenetluses rahalise karistuse 70 000 eurot ja Blackfin Trade OÜ-le 50 000 eurot, millest 10 000 eurot tuleb mõlemal ettevõttel kohe tasuda. Ülejäänud karistus jäetakse täitmisele pööramata, kui nad ei pane katseajal toime uut kuritegu.
Maksupettuses kasutatud ettevõtete juhatuse liige Mart (40) sai kahe aasta ja kahe kuu pikkuse ning teine juhatuse liige John (44) ühe aasta ja kümne kuu pikkuse tingimisi vangistuse. Nende ettevõtete tegelikku juhti Kaurit (33) karistas kohus kahe aasta ja kümne kuu pikkuse tingimisi vangistusega sama pika katseajaga.
Kriminaalasja eeluurimise viis läbi maksu- ja tolliameti uurimisosakond ning menetlust juhtis Põhja ringkonnaprokuratuur.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.