Oma valdkonna juhtivad ettevõtted on oma edu käest mänginud kolme lihtsa apsakaga.
- St. Galleni ülikooli ärimudelite ekspert Felix Hofmann Pärnu Finantsjuhtimise konverentsil. Foto: Raul Mee
Paljud firmad kannatavad lihtsate eksimuste tõttu, selgitas täna ettevõtja ja St. Galleni ülikooli ärimudelite ekspert Felix Hofmann Pärnu Finantsjuhtimise konverentsil.
Ta tõi välja kolm viga, mille tegemine on endistele eestvedajatele ning turuliidritele valusalt kätte maksnud.
1. Hirmul on suured silmad.
Fotograafia massidesse toonud ning esimese hobikasutusse mõeldud kaamera müügile lasknud Kodaki hiilgus ja selle langus on üks õpetlikumaid lugusid kohanemisest.
Ehkki ettevõte sai esimesed digifotograafia patendid juba 1970. aastal, olles sellega valdkonna innovaatoreid, oli firma siiski 1990. aastate lõpus käsist-jalust analoogfotograafiaga seotud. Firma ei saanud üle hirmust olemasolevat äri nii-öelda uue ja peale tulevaga ära süüa ehk filmile pildistamisest digifotograafiale üle minna.
Ettevõte küsis pankrotikaitset 2012. aastal ja oli sunnitud müüma suure osa oma patentidest 500 miljoni euro eest ettevõtteile Apple, Facebook, Mircosoft jt. Firma aktsia on viimase kahe aastaga kahanenud kolm korda 11,5 dollarini.
2. Kui teed, siis lõpuni.
Kuulus Saksa entsüklopeediakirjastus Brockhaus ei suutnud kaasa liikuda digitaliseerimisega 1990. aastal. Kirjastus küll müüs veebis ja näiteks reklaamis videote-animatsioonidega, mis inimestele meeldis, kuid oma toodet pakuti siiski vanal moel.
Ettevõte läks 2009. aastal pankrotti.
3. Viimasele on vähem ruumi.
Paljud ettevõtted jäävad uuendamisega hiljaks – nad saavad küll aru, et peavad ärimudelit uuendama, aga nad ei tee seda piisavalt kiiresti.
Selle vea tegemisest on näide kunagine suurim elektroonika jaemüüja MediaMarkt, mis alustas e-müügiga alles 2012. aastal. Samal ajal näiteks Amazon oli alustanud juba 1990. aastate lõpus.
Esimene katse veebimüügiga ebaõnnestus.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.