• OMX Baltic−0,31%272,98
  • OMX Riga0,13%873,69
  • OMX Tallinn0,42%1 742,28
  • OMX Vilnius−0,11%1 052,85
  • S&P 500−0,11%5 722,44
  • DOW 30−0,48%41 850,73
  • Nasdaq −0,03%18 234,81
  • FTSE 1000,09%8 184,24
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%107,75
  • OMX Baltic−0,31%272,98
  • OMX Riga0,13%873,69
  • OMX Tallinn0,42%1 742,28
  • OMX Vilnius−0,11%1 052,85
  • S&P 500−0,11%5 722,44
  • DOW 30−0,48%41 850,73
  • Nasdaq −0,03%18 234,81
  • FTSE 1000,09%8 184,24
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%107,75
  • 14.06.16, 16:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

"Lepi Kiiliga kokku, anna ümbrik ja mine"

Saarte ja mandri vahel laevaliiklust korraldava Saaremaa Laevakompanii omaniku Vjatšeslav Leedo sõnul meelitati nende firma praamikonkursile osalema, et saada kätte tehinilised andmed.
Saaremaa Laevakompanii omanik Vjatšeslav Leedo
  • Saaremaa Laevakompanii omanik Vjatšeslav Leedo Foto: Veiko Tõkman
Tallinna Sadama uurimiskomisjonis peetud vestluse käigus tunnistas Leedo, et kõigil oli teada, et kui tahad sadamas midagi ajada või rajada, lepi Allan Kiiliga kokku, anna ümbrik ja mine.
Aktsiaseltsis Tallinna Sadam võimalike korruptsiooniriskide tuvastamiseks riigikogus moodustatud uurimiskomisjoni 12. mai 2016. a istungi üleskirjutus. Küsimustele vastab Saarema Laevakompanii omanik Vjatšeslav Leedo, kes korraldab mandri ja saarte vahelist liiklust selle aasta oktoobrini.
Artur Talvik
Sa väidad, et ministeerium teab täpselt kogu Sinu kulurida?
Vjatšeslav Leedo
Me esitame seda iga kuu. Meie esitame igal kuul oma kulurea.
Artur Talvik
Ja konkursil TS (Tallinna Sadam) esitas lepingu väidetavalt samade andmetega?
Vjatšeslav Leedo
Meie pakkumise pealt kirjutati 100% maha, v.a pisikene kosmeetiline parandus. Küsin: kas on võimalik panna kütuse kulu paika, kui ei ole teada, mis laev on. Kui ei ole teada, mis mootorid seal töötavad. Tegelikult, mis see näitab, kui ühel liinil on kütuse kulu 0,7% suurem ja teisel liinil 0,8% väiksem, millele see viitab? Meil on 15 aastat kogemust ja 4 inimest töötas seda materjali kolme kuu jooksul välja.
Artur Talvik
Ühel hetkel otsustas riik laevad ära osta?
Vjatšeslav Leedo
Riik otsustas ja see on täitsa normaalne asi. Hakati meiega rääkima laevade ostust.
Läbirääkimised kestsid poolteist aastat. Lõppesid nulliga.
Artur Talvik
On erinevaid väiteid – osad väidavad, et Olav Miil tõstis viimasel hetkel hinda. Teine väide on see, et viimasel hetkel ministeerium ei tahtnud seda teha. Mis on sinu arvamus ostu kohta?
Vjatšeslav Leedo
Ma ei tea, kas keegi tahtis või ei tahtnud, kuid tean seda, et Olav Miil ei ole hinda tõstnud. Temal oli hind kogu aeg paigas. Meil on omavaheline leping nii koostatud, et oleme seotud. Olav Miil on investor. Analoogiliselt pangalt liisitud autoga. Kui tahad autot ära osta, on vastavad tingimused. Meil olid need ostu eelisõigused ja tingimused (laevade kohta) ka Teatud tingimustes ei lepitud kokku ja see jäi tegemata. Hinna tõstmist ei olnud. Kõik arvasid, et see on nii hea tehing. Tehingud peavad olema mõlemapoolsed. Üks annab kauba, teine raha, kuid tänulikkust ei ole. Meie jaoks seda ei eksisteeri.
Artur Talvik
Kas küsiti ...?
Vjatšeslav Leedo
Olav Miil oskab sellest rääkida. Tehing oli riigipoolselt väga hea ja ka meie poleks midagi
/---/
Jaanus Karilaid
Parvlaeva hankel oli kaks riigihanget. Üks riigihange kukkus läbi. Kas Sa väidad, et esimese riigihanke tulemusi, kus Väinamere Liinid sai disklahvi, neid andmeid kasutati järgmises hankes majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (edaspidi MKM) enda huvides?
Vjatšeslav Leedo
Täpselt nii. Seda pole vaja isegi kõrvutada. Pilt on üks-ühele selge. Esimene hange, ma väidan, tehti selleks, et me esitaks hankel oma pakkumise. Mulle öeldi seda ka, et esitage Me kaalusime väga sügavalt, kas me üldse esitame sellele hankele (oma pakkumise).
Jaanus Karilaid
Teine küsimus – kas võib vastata tõele ka see versioon, et praegu käib rampide ümberehitamine? Kui tehti hange, mis nägi ette teatud mõõtmetega sisse-välja-pealetuleku avausi, et neid hakatakse ümber tegema, kas see on riigihanke mingisuguse sätte rikkumine?
Vjatšeslav Leedo
Täpselt nii.
Jaanus Karilaid
Küsimus on see, et kas oleks olnud võimalik maksumaksja raha kulutada selleks, et teha enne kokkulepe Väinamere Liinidega ja palju nüüd tegelikult läheb maksma nelja laeva ehitamine? Kas võib olla oht, et maksumaksja peab raha veel rohkem välja käima, kuna riigihankeid on rikutud?
Artur Talvik
Palun selgitust rambi osas.
Vjatšeslav Leedo
Konkurss oli selline, et kõik võivad tulla. Võivad tulla ka uute laevadega, aga tingimuseks oli see, et laevad peavad olemasolevatele rajatistele vastama. Ramp on see koht, kust auto maha sõidab. Ta (laev) peab vastama nendele rampidele, peab vastama kai pikkustele, kuna sadamad on ehitatud eurorahadega ja eurorahade kasutamisel on üks pisikene nüansseurorahadega ehitatud rajatisi ei tohi teatud aja jooksul ümber ehitada. Aga laeva jooniste pealt ei teatud (suurust), siis kõik ütlesid jah. Teeme uued laevad valmis, kõik vastab täpselt nõutule. Laevaehitus on veidi keerulisem. Nüüd tuleb välja, et laevad, mille projektid välja käidi, on need projektid, mida me kasutasime ennem uute laevade ehitamist ja need on meil läbitöötatud projektid. Aga me loobusime nendest, sest nad ei vastanud meie nägemusele siin parvlaeva liikluses.
Artur Talvik
Täpsustame. Mis projektid?
Vjatšeslav Leedo
Need, mida TS praegu ehitab. Norra projektid. Need olid meil laua peal, meil olid need läbi töötatud, meil olid läbirääkimised Remontowa tehasega peetud. Meil oli see pilt absoluutselt
Henn Põlluaas
Mis mõttes ei vastanud?
Vjatšeslav Leedo
Laevad olid natuke väiksemad. Projektid olid – üks oli 86 m , teine 156 m, kaks laeva projekti. Nad on veidi projekti muutnud. Praegu on need projektid laeva pikkusega 114 m. Kuna laeva projekti järgi ei ole laev oma opereerimise kiiruse poolest selline, nagu peaks olema. Meie töötasime arvuti peal välja kõik vajalikud andmed laevale peale- ja mahalaadimiseks. Praegu käib meie laevadel peale- ja mahalaadimine kõik kiiresti kahel liinil. Aga uue puhul oleks olnud laevale peale- ja mahalaadimine aeglasem, mis võtab ka kütust rohkem. Me loobusime sellest projektist. Läbirääkimistel Remontowa tehasega pakkusid nad (laeva ehitamise) hinnaks 24,4 või 24, 5 miljonit (eurot). Meie loobusime ja töötasime ise uue laeva projekti välja. 
Nüüd, kui Remontowa on hakanud ehitama (tellitud laevu), on selgunud tõsiasi, et rambid ei vasta nendele uutele laevadele, sest konkursi tingimusi on jämedalt rikutud ja kaid ka ei vasta. Kui me siis ütlesime, et niimoodi ei saa, siis vastati, et „pole midagi, saba jääb üle“. 
Tegelikult ei saa niimoodi laevu opereerida. Järgmine samm on see, et kaisid peab ülesse, kuid ka see maksab midagi, ca 4- 5 miljonit (eurot). Laiendamine maksab ka midagi. Kõige kurvem lugu on Hiiumaa liinil, miks laev ei tohi olla üle 100 meetri, on see et Rukkirahu kanali laiendamine on ees. Kui laevad ehitatakse valmis, siis nelja aasta pärast käib riik välja, et 30-60 miljonit (eurot) kanalite süvendamiseks. See on täiesti kindel, et ta selle peab välja käima, kuna 114 m laev ei tohi seal liikuda.
Jaanus Karilaid
Kui riik tahab eraettevõtjalt teenuse ära võtta, siis ta peaks seda tegema professionaalselt. Kui ta ei tee seda professionaalselt, siis tuleb tal maksta ettevõtjale saamata jäänud tulu. Kas see oht on täna riigi pea kohal?
Vjatšeslav Leedo
Analüüsid on tehtud protseduuri läbiviimise kohta. Kui komisjoni liikmeid huvitab, saaksid nad täieliku ülevaate protsessist. Ma palun oma inimestel selle saata komisjonile. Meil võttis aega 7 kuud läbitöötamiseks ja 90 % on tõenäosus, et on jämedalt rikutud üldpõhimõtteid.
Kahjutasu pole suur, kuskil 97-98 miljonit (eurot). Kõigepealt läheb Euroopa Komisjonile, sealt kohtusse. Kui selgub, et on rikkumised, siis riigil ripub kaelas selle raha tagastamine + kahekordne trahv ja järgmine samm on meie kahjude hüvitamine. Kokku võib minna ca 300-400 miljonit (eurot). Mina üldse ei ähvarda, see pole ähvardamine ja see 300-400 miljonit ei ole ka suur summa.
Vjatšeslav Leedo:
Tegelikult väidan, et „Remo protsessi juures puhas poiss ei ole“. Aga altkäemaksu ei ole pakkunud.
/---/
"Tehke pakkumine ära, sest Remo palus seda"
Valdo Randpere
Oled vaidlustanud riigihanget, mis tehti seoses parvlaevadega. Kuidas see vaidlus on läinud? Kas mingi instants on Sulle õiguse andnud ja riigi hukka mõistnud? 
Teine küsimus on seotud meedias väidetuga, et Remo Holsmer, kes esindas sadama nõukogu, on Sinu käest midagi tahtnud või küsinud midagi, et kui ... siis nii ...
Vjatšeslav Leedo
Ma ei tea, kust on pärit väide, et Remo (Holsmer) on minu käest midagi küsinud. Asi ei käi niimoodi, et ma tulen ... Remo minu käest altkäemaksu ei ole küsinud. Ma ei ole kuskil väitnud, et „tule anna ja ma teen“. Aga olen öelnud seda, et „Remo puhas poiss ei ole“. Tegelikult väidan, et „Remo protsessi juures puhas poiss ei ole“. Aga altkäemaksu ei ole pakkunud.
Artur Talvik
Mis see tähendab?
Vjatšeslav Leedo
Kõik protsess, mis hankega läbi viidi, oli Remo väga asja juures. Ta oli Riigikogus mingis komisjonis, kuhu kõik andmed jooksid kokku. Kui see (hanke) protsess käis, siis käisid minu juures ühelt poolt sadama mehed ja teiselt poolt sadama nõukogu esimees või poliitikud. Mina ütlesin „teeme ühe mõistliku asja ära“. Üks poliitik ütleb niimoodi „lahenda TS meestega ära!“. Sadama juhtkonnaga, nemad ei ole vastu. Teeme firma. Aga hakkad nendega (sadama juhtkonnaga) rääkima, ütlevad nemad „lahenda poliitikutega ära, nemad ei ole vastu.“
Siis käibki kahe vahel. Juhtkond ütleb ka niimoodi „neli miljonit on vaja“. Mis siis teha? Kellele seda raha vaja on? Kui päev enne konkursile minekut ma tean, et me oma pakkumised teeme ja mulle on juba ammu öeldud, et see pakkumine ei lähe teil nagunii läbi. Minu juurde tuleb sadama juht ja ütleb „Kas te võidate – maksad, või ei võida, aga olge head, tehke pakkumine ära, sest Remo palus seda“. Mis see tähendab? Ma ütlen, et küsige Remo (Holsmeri) käest. Las ta ise räägib. Ausalt räägib. Tema (Remo Holsmer) väidab, et ta pole asja juures olnud. On asja juures olnud.
Valdo Randpere
Aga tema (Remo Holsmer) altkäemaksu ei ole küsinud? Kas sadama juhtkond andis mõista, et oleks vaja kellegile anda?
Vjatšeslav Leedo
Täpselt nii.
Valdo Randpere
Tagantjärele vaadates, mida sadama juhtkond teinud on, äkki sadama juhtkond tahtis (altkäemaksu) endale?
Vjatšeslav Leedo
Mina ei tea. Ma ei usu seda ka. Aga võib-olla ka. Ei tea. Mina ei ole seal vahel olnud. Kellele nad kotiga viisid? Kui meie esitasime pakkumise ära ja tuuakse välja otsitud põhjus, et meie garantii ei ole piisav, siis.. Seal oli vaja anda 10 miljoni suurune garantii. Swedbank annab meile garantii, aga garantii tekst on niisugune, et „konkursi võitmise korral garantii hakkab kehtima“. Nad on andnud kümneid garantiisid. Aga nüüd öeldakse, et see tekst ei sobi. Peaks olema „ garantii on kehtiv juba pakkumise ajal“. Pank ei saa sellist asja anda. Pank saab anda garantii ainult siis, kui on võidetud. Selle sõnastuse pärast võetakse konkursilt maha!
/---/
Artur Talvik
Sa väidad, et järelevalveorganid on kallutatud?
Vjatšeslav Leedo
Ma usun küll. Kui rahanduskomisjonist järelevalveorgan teeb otsuse, et hange on läbi viidud valesti ja järgmisel päeval (öö jooksul) toimub muutus ja siis öeldakse, et ei ole valesti, siis ...
Jaanus Karilaid
Mis komisjon?
Vjatšeslav Leedo
Rahandusministeeriumi riigihanke järelevalve komisjon. Teeb kohe 180 kraadi pöörde! Pärast kogemata on kuulda, et ministrid on omavahel riielnud ja on arutatud, et „kuidas te julgete sellise asjaga....“
Jaanus Karilaid
Kes need ministrid olid? Jürgen Ligi ja Urve Palo?
Vjatšeslav Leedo
Ma ei tea. Toimus rahandusministri ja majandusministri suur vaidlus ja seal olid seotud ka teatud inimesed... Minu teada minister oli siis Jürgen Ligi. Konkurss? Kui majandusminister ennem konkurssi kohtub TS juhtidega, ütleb ajalehes, kes juba võidab konkursi, kui valitsuse istungil öeldakse (see on avalikuks tulnud) ja Jürgen Ligi ütleb, et nõutakse, et vahetatakse ära operaator ja nendega üldse koostööd ei tehta .... Võid ju käia, palju tahad....
Tiina Ojasalu
Väitsite, et küsiti altkäemaksu. Sellel on selgelt kriminaalasja tunnused. Parlamendi komisjon ei saa selliseid asju uurida, see on selgelt uurimisorganite ja kohtu pädevuses. Kas pöördusite õiguskaitseorganitesse?
Vjatšeslav Leedo
Vjatšeslav Leedo
Kõigil oli teada, et kui tahad sadamas midagi ajada või rajada, lepi Kiiliga kokku, anna ümbrik ja mine. See ei ole ju saladus.
Kuskil kaks aastat tagasi Kiil teatas „võite ju kirjutada või uurida, mina olen nagu soomusrongis, keegi mind ei puutu“.
Siis ma peaksin kogu aeg pöörduma. Olen kasvanud niimoodi, et ei pöördu kellegi poole. Mina saadan küsijad uksest välja. Kui oleksite veidi rohkem äris, siis teaksite, kuidas need asjad käivad.
Leedo: ma ei karda siin elus midagi
Jaanus Karilaid
Operaatori väljavahetamisega seonduvalt on Jüri Mõis avaldanud, et TS on olnud poliitiline lüpsilehm, kus on käidud ämbritega ringi ja viidud raha Reformierakonnale ja Isamaaliidule, millegipärast keskerakonda ei nimetanud. Kas poliitilist manipuleerimist oli tunda?
Vjatšeslav Leedo
Nõustun – Mõis ei valeta. Võin 100% nõustuda.
Jaanus Karilaid
Üks eelmistest ülekuulatutest ütles, et nõukogu liikmena ta ei saa rääkida kõikidest asjadest, sest vastasel juhul rikuks ta nõukogu liikme hoolsuskohustust, oleks pidanud minema prokuratuuri.
Vjatšeslav Leedo
Avalduse kohta (politseile) küsitu on väga huvitav. Aga kas nende avalduste esitamine ka kuskile viiks? Oli teada, et TS juhid on juba 2009. aastast alates võtnud altkäemaksu. See on juba praegu avalikustatud. Miks neid hoitakse? Mis see tähendab? 2009? Kuus aastat? Neid hoitakse, pannakse palka juurde?
Valdo Randpere
Seda ei teatud 2009. Nüüd on suudetud tuvastada, et 2009. aastal tegid stividorfirma.
Vjatšeslav Leedo
Seda teadsid kõik. Juba aastaid neli või viis, et sadama ... Äriringkondades ilmselt teatakse üksteist rohkem.
Valdo Randpere
Mina olin kuulnud just Kaljuranna kohta, et nüüd on üks aus mees sadama eesotsas. Kiili kohta ei teadnud ma midagi.
Vjatšeslav Leedo
Alguses oli. Aga pärast Kiil pani ta (Kaljuranna) enda järgi jooksma. Neli-viis aastat. Oli teada, et kui tahad midagi sadamas teha, siis....
Artur Talvik
Mis oli teada?
Vjatšeslav Leedo
Kõigil oli teada, et kui tahad sadamas midagi ajada või rajada, lepi Kiiliga kokku, anna ümbrik ja mine. See ei ole ju saladus. Kuskil kaks aastat tagasi Kiil teatas „võite ju kirjutada või uurida, mina olen nagu soomusrongis, keegi mind ei puutu“.
Artur Talvik
Poliitilise seljatagusega?
Vjatšeslav Leedo
Ilmselt küll. Mina ei kujuta ette, kuidas saab teistpidi paika panna inimese, kui KAPO annab teada ja palka ka tõstetakse. Teada oli ju, et nende tähtaeg lõppes 2015.
Artur Talvik
Mida see tähendab, kui Sa ütlesid, et pead pöörduma TS poole, aga nemad (sadama juhtkond) ütles, et pead pöörduma poliitikute poole?
Vjatšeslav Leedo
See tähendab seda, et oleks vaja poliitilist toetust. Et sadama juhtkonnale öeldakse, et ...See oli siis, kui me arutasime, kas me ostame või teeme või loome ühise mingisuguse platvormi (laevade osas).
Artur Talvik
Kas teil oli siis mitu varianti?
Vjatšeslav Leedo
Meil oli vähemalt kümme varianti, et mitte teha seda lollust, mis praeguseks on tehtud - hakata ehitama laevu sellises ajadefitsiidis. Siis on teada, et makstakse kõik asjad kinni.
Artur Talvik
Teil oli kümme varianti arutusel ja Sa pöördusid alguses aruteluks TS juhtide poole?
Vjatšeslav Leedo
See arutelu käis meil pidevalt. Nad käisid ka uurimas, mis saab teha ja kuidas teha.
Artur Talvik
Arutelu oli siis mõlemapoolne? Mis variandid kõige tugevamalt lauale jäid?
Vjatšeslav Leedo
Midagi ei jäänud. Mina ei pidanud vajalikuks mingit poliitilist heakskiitu kelleltki küsida.
Artur Talvik
Sa väidad, et teie olite sadamaga juba midagi kokku leppimas ja siis sadam ütles, et mine kinnita poliitikute juures? Kas poliitiline tähendas, et Sa pidid mingi kindla erakonna juurde minema? Kindla ministri juurde? Ümbrikuga?
Vjatšeslav Leedo
Ilmselt küll. Ma ei tea, mis see tähendab, aga ma ei hakanud kellegi juures seda pakkumist
Valdo Randpere
Millise variandi kohta see „ilmselt küll“ käis?
Vjatšeslav Leedo
Ilmselt kõigi kohta. Ilmselt kõik peaks läbi käima. Ma pakkusin (laeva) ostu. See kukkus ära. Järgmine pakkumine – teeme ühisfirma. See oleks olnud üks kõige parem variant – meie kogemus ja riigifirma kontroll. Ühisfirma koos laevadega. Pakkusime ka, et müüme firma maha koos lepingutega. Seal on kõik olemas – nii lepingud kui laevad. See oleks ka kümneidmiljoneid korda odavam olnud kui nende uute laevade ehitamine. 
Jaanus Karilaid
Poliitilistest lobistidest. Kas need nimed – Juhan Parts, Urve Palo, Kalev Lillo, Neinar Seli – kas nende nimede taga on nn lobistid, keda ettevõtjad pidi kasutama, et saada otsuseid kätte?
Vjatšeslav Leedo
Ma ei tea, kes on lobistid. Ilmselt Riigikogus on kõik lobistid, mis on täitsa normaalne. Kui Riigikokku lähed, pead ju ajama mingisugust asja. Neinar Seli käest, tunnen teda pikka aega, käime koos jahil, küsisin, kui ta oli nõukogu esimees, kas ma pean kellelegi maksma ära, kui praamihange tuli.
Jaanus Karilaid
Kalev Lillo nimi on tuttav?
Vjatšeslav Leedo
Ikka on. Tema ja Remo Holsmer ei ole käinud (minuga) kaupa tegemas, kuid nad on olnud selle protsessi juures.
Jaanus Karilaid
Tahad väita, et nad on protsessi kaasvastutajad?
Vjatšeslav Leedo
Pead nõustuma või pead kõrvale minema. Ma arvan, et ka politseile avalduse tegemine ei aita.
Artur Talvik
Kui räägid sellist juttu, kas ei karda, et veelgi enam hakatakse Sinu äri „kruttima“?
Vjatšeslav Leedo
Kindlasti mõni hakkab. Elus on erinevaid momente olnud. Ma ei karda siin elus midagi.

Seotud lood

Uudised
  • 19.10.17, 14:56
Mihhail Kõlvart: mina poleks Allan Kiili tööle võtnud
Tallinna spordi- ja noorsooameti eest vastutav abilinnapea Mihhail Kõlvart lubas linnale kuuluvasse Sõle spordikeskusse Allan Kiili ja Alar Nääme tööle võtnud keskuse juhi ja seda valitseva spordiameti juhi välja kutsuda, et küsida, kuidas ja miks sellised personalivalikud tehti.
Uudised
  • 18.10.17, 17:45
Allan Kiil ja Alar Nääme said linna palgale
Linna raha omastamises aasta algul süüdi mõistetud keskerakondlane Alar Nääme ja altkäemaksu võtmises süüdistatav Tallinna Sadama endine tippjuht Allan Kiil said mõlemad vastavatud Sõle spordikeskuses linna palgale.
Uudised
  • 11.10.17, 10:03
Tallinna Sadam nõuab eksjuhtidelt kohtu kaudu 400 000 eurot
Tallinna Sadam nõuab endistelt juhtidelt üle 400 000 euro hüvitist kahju eest, mis tekkis seoses Muuga sadama koristustöödel jagatud altkäemaksudega, kirjutas Eesti Ekspress.
Uudised
  • 09.06.17, 12:46
Allan Kiil võitis Tallinna Sadamat
Allan Kiil saavutas kohtus teise võidu Tallinna Sadama üle, mistõttu peab riigifirma endiselt juhatuse esimehele maksma konkurentsikeelust tulenevat hüvitist.
  • ST
Sisuturundus
  • 21.10.24, 14:24
Generatsioonide juhtimine Tele2s: eri põlvkondade tugevused viivad parema tulemuseni
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele