Pärast Krimmi annekteerimist alustas Venemaa oma emamaalt Krimmi poolsaarele Kertši viiva 19 kilomeetri pikkuse silla planeerimist.
- Kertši silla ehitus. Foto: epa
Täna teatas töö tellija, riiklikke teid haldava Rosavtodori allfirma Taman pressiteenistus, et Kertši silla kogumaksumus on 227,9 miljardit rubla (3,2 mld eurot).
Ehituse peatöövõtja on kontsern Stroigazmontaž, mille ainuomanik on Venemaa presidendi Vladimir Putini hea sõber ja džuudopartner Arkadi Rotenberg. Firma, mis pole varem ühtegi silda ehitanud, sai selle riikliku tellimuse ilma konkursita, kirjutas mõni aeg tagasi Vene majandusleht Vedomosti. Seni on ettevõte tuntud kui Gazpromi suurim töövõtja, ehitades riigifirmale gaasitrasse. Seepärast pidi Stroigazmontaž silla ehitamiseks palkama palju alltöövõtjaid, kirjutas Vedomosti.
Teine Vene ärileht Kommersant aga kirjutas, et läbirääkimisi peeti lisaks Vene firmadele ka Türgi ja Lõuna-Korea omadega. „Minu jaoks on see tõenäoliselt viimane suurprojekt – ja see pole raha teenimise eesmärgiga,“ ütles Rotenberg toona Kommersandile. „See on, kui lubate, minu panus riigi arengusse.“
Kertši sillale rajatakse auto- ja raudtee: neljarealisele sõiduteele arvestatakse sõitma 40 000 masinat ööpäevas, kaherealisele raudteele aga mõlemal suunal liikuma 47 rongi. Lepingu järgi peab sild valmis saama 2019. aastal.
Seotud lood
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.