• OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 23.07.16, 13:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Šoti miljardär andis Eestis alla

Aasta tagasi Eesti bussituru laiaks sõita ähvardanud Šoti miljardär pidi tänavu saba jalge vahel lahkuma.
Superbusi omanik Brian Souter käis mullu juunis Tallinnas oma firma Eesti-plaane tutvustamas.
  • Superbusi omanik Brian Souter käis mullu juunis Tallinnas oma firma Eesti-plaane tutvustamas. Foto: Eiko Kink
Aasta tagasi kirjutasime, et Eesti bussivedude turgu ootab ees suur segadus. Kohalikud bussiärimehed on ärevil ja seda põhjusega: Soomes ja Poolas jõuliselt turgu haaranud šotlasest miljardär Brian Souter on Eesti turule sisse kihutamas.
Juba enne Souteri Superbusi turule jõudmist algas Eestis hinnasõda. Mullu juuni lõpus tuli Hugo Osulale kuuluv odavbussifirma Simple Express turule uudse lähenemisega, mis kätkeb endas üheeuroseid bussipileteid, tsoonipõhist hinnastamist ja maksimumhinda, teatas ettevõtte omanik Lux Express toona pressiteates.
Hinnad kukkusid kolinal nii, et kui Superbus lõpuks Eestile jõudis, ei suutnud ta suurt millegagi üllatada ning peamiselt köitis tähelepanu vägikaikaveoga Maanteeametiga. Oma reede õhtul saadetud lahkumisavalduses viskabki Superbus kivi Maanteeameti kapsaaeda.
„Alates tegevuse alustamisest on SuperBus.com pidanud kogema mitmeid probleeme nii Eesti turule sisenemisel kui tegevuse arendamisel. Maanteeamet ei rahuldanud meie esimest taotlust liinilubade saamiseks ning me pidime leppima sõiduplaanidega, mis ei olnud elujõulised ei majanduslikult ega opereerimise seisukohalt. Maanteeameti keeldumine vaidlustati kohtus ning 2016. aasta juunis tegi kohus otsuse SuperBus.com kasuks,“ kirjutas ettevõtte oma pressiteates.
„Kohtuotsusest hoolimata ei ole Maanteeamet oma otsust muutnud ja nõuab, et ettevõte jätkaks tegevust olemasolevate liinilubade alusel või alustaks opereerimist nii olemasolevate kui ka algselt taotletud liinilubade alusel. Selleks peaksime me oma bussipargi suurust peaaegu kahekordistama ning opereerima kahjumlikke liine väheste reisijatega. SuperBus.com-il ei ole seega võimalik arendada finantsiliselt elujõulist äri, arvestades asjaolu, et tegemist on perefirmaga,“ rõhutas ettevõte ja teatas, et lõpetab tegevuse alates 31. juulist 2016.
„Meil olid Eesti jaoks suured plaanid, kuid kahjuks ei ole meil võimalik neid ellu viia,“ lõpetas firma oma teate.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.02.25, 11:58
Mihkel Nestor: Eesti energeetikas konkurentsieelist pole ja on küsitav, kas see kunagi tuleb
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele