Äsja Eesti turult lahkumisest teatanud Superbusi juht ütles Soome majanduslehele antud intervjuus, et Eestis toimunu oli tema jaoks müstika.
- Superbus: Eesti bürokraatia surus meid turult välja. Foto: Eiko Kink
Onnibus.com ja selle Eesti tütarfirma Superbus.com juhataja Lauri Helke ütles Taloussanomatele, et regulatsiooniga seotud probleemid on jäänud ettevõttele müstikaks. Helke sõnul kohtus ta Eesti majandus- ja justiitsministriga, konkurentsiameti juhiga, maanteeameti juhiga ja kõik nad tundusid suhtuvat neisse positiivselt.
Helke rääkis, et ettevõte oleks ka pärast hiljutist kohtuvõitu maanteeameti üle pidanud kahekordistama oma Eestis kasutuses olevate busside hulga seniselt 11-lt 22-le.
„Meile pole loomulikult probleem, kui mõnda aega oleme kahjumis, kuid maanteeameti bürokraatiale ei tundunud lõppu tulevat,“ lausus Helke. Tema sõnul oli ettevõttel Eestis reisijaid riigi keskmist taset arvestades normaalselt, kuid odavate hindade strateegia eeldanuks reisijaid täis busse.
Superbus lõpetab Eestis sõidud 31. juulil. Maanteametiga käis bussifirma kohut, sest amet ei andnud neile luba panna käiku ekspressliinid Tallinnast Tartusse, Pärnusse ja Narva. 14. juulil jõustunud kohtuotsusest selgub, et liinilubade andmisest keeldumine ei olnud põhjendatud. Maanteeamet otsust ei vaidlustanud ja pidi tasuma ka bussifirma õigusabikulud summas 5000 eurot.
Superbus, kellel läheb Soomes ja mitmel teisel Euroopa turul väga hästi, otsustas Eestist pärast aastast tegutsemist lahkuda, nimetades siinset transpordisektorit suletuks ja nende ärimudelit takistavaks. Superbusi Eesti seikluse rahalist hinda ei soostunud ta ajalehele nimetama.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.