Kuna ettevõtted ebaõnnestuvad tihti korraliku ekspordiplaani puudumise tõttu, siis otsustas kaubandus-tööstuskoda käivitada ekspordikoolituse.
- Kuidas jõuda välismaa turule? Foto: Reuters/Scanpix
Koda alustab 25. jaanuaril viiest moodulist koosneva koolitussarjaga Ekspordi Akadeemia, kus kaubanduskoja eksperdid ja välislektorid annavad ettevõtjatele ekspordi alustamiseks ja/või laienemiseks vajalikku infot. Lisaks saab kohapeal isiklikku konsultatsiooni oma ettevõtte ekspordivõimekuse parandamiseks.
Iga moodul keskendub lisaks ka ühele konkreetsele sihtturule: Suurbritannia, Ameerika Ühendriigid, Läti-Leedu, Soome ning Rootsi.
Ernst & Youngi 2015. aasta uuringust selgus, et Eesti ettevõtjate jaoks on eksportimisel peamiseks takistuseks sihtturu eripärad, nõrk konkurentsipositsioon sihtturul jm. Probleemina tunnetatakse mittepiisavat välismaist kontaktvõrgustikku (23 protsenti vastanutest), aga ka vähest müügi- ja turundusalast oskust (25 protsenti vastanutest).
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.