McDonald’s oli üks esimesi Ameerika suurettevõtteid, mis Hiinasse suurelt laienes – ettevõtte sümboliseeris Hiina avanemist läänemaailmale. Nüüd müüb kiirtoidurestoran suure osa sealsetest äridest maha, vahendab MarketWatch.
- McDonald'si tulemused jätavad soovida. Foto: epa
Osalus müüakse Hiina riigi toetust omavatele ettevõtetele nagu Citic Ltd, Citic Capital Holdings (mõlemad saavad kokku 52 protsenti osalusest). Osaluse saab ka USA erakapitali ettevõte Carlyle Group LP-le (28 protsenti osalusest). Hiina äri väärtuseks on kokku 2,08 miljardit dollarit. Kokku müüakse seega 80protsendiline osalus.
Frantsiisileping tehti 20 aastaks ning tehing vormistatakse tõenäoliselt selle aasta suvel. 80protsendilise osaluse väärtuseks kujunes 1,66 miljardit dollarit.
Tehing tehti ajal, mil McDonald’s on oma ärimudelit muutmas. Sarnaselt teistele suurematele restoranikettidele luuakse niinimetatud kergete varade struktuuri – see tähendab, et bränd jäetakse endale, et söögikohad müüakse kellelegi teisele. Mudel võimaldab koguda käibest teatud osa nii, et ettevõte ei pea tegelema suure tööjõuhulga ja kinnisvaraga ning nendega seotud kohustustega.
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.