Postimees, Saku, Valio, Samsung, Eesti Pagar jpt avaldavad oma reklaambännereid libauudiste keskkondades, toetades sellega rahaliselt libauudiste äri, kirjutab arvamusartiklis Best Marketing Internationali juht Hando Sinisalu.
- Foto: Jaanus Lensment / Postimees / Scanpix
Äripäeva teemaveebis Best Marketing avaldatud loos tõdeb Sinisalu, et libauudistest on saanud meediatööstuse vähkkasvaja. Tõsine ajakirjandus on mures oma usaldusväärsuse pärast ja nagu näitas Trumpi võit USA presidendivalimistel, on ka poliitilistes mängudes libauudistel oma kindel roll.
Reklaambännerite ost käib automatiseeritult ja reklaamiandjad ostavad reklaamvõrgustikest kindla profiiliga auditooriumi. Kuna reklaamvõrgustikesse kuulub tuhandeid veebikeskkondi, siis reklaamijad ei tea alati, mis keskkonnas nende bänner avaldatakse. Aga reklaami kontekst (ehk millises keskkonnas reklaam ilmub) on väga oluline ja see on koht, kus robotid ei suuda veel inimesi ületada.
Best Marketing on avaldanud näiteid Eesti ettevõte reklaamidest libauudiste saitidel. Näiteks on Saku Õlletehase reklaam kõrvuti uudisega sellest, et Putin kuulutab Trumpi ametiastumise päeva Venemaa riigipühaks, ja Postimees Sport reklaamib ennast libauudiste keskkonnas reflectionofmind.org. Valio piimatööstuse reklaam paikneb uudise kõrval, mis räägib piima joomise hirmsatest tagajärgedest (luumurrud ja eesnäärmevähk).
Best Marketing kirjutab, et libauudiste vähkkasvaja saab peatada, kui keerata kinni rahakraanid. Kui firmad enda reklaamiraha libauudiste kanalitesse ei suunaks, lakkaks need leheküljed eksisteerimast. See tähendab, et turundajad peaks automatiseeritud reklaami ostes olema ettevaatlikumad ja pöörama rohkem tähelepanu sellele, millises keskkonnas nende reklaami avaldatakse.
Seotud lood
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?