Soome uuringufirma küsis soomlastelt, kas tuleks ehitada raudteeühendus Tallinna, mis läheb maksma 9–13 miljardit eurot.
- Üks tunnelivõimalus: kiirraudtee, kus rongid sõidavad ligi 330 km/h. Foto: EPA
„Kyllä,“ vastas suur osa soomlasi.
Peaaegu pooled küsitlusele vastanutest ehk 48 protsenti pidasid naaberpealinnu ühendava merealuse tunneli ehitamist vajalikuks, kirjutas Helsingin Sanomat. Ligikaudu kolmandik küsitletutest oli selle vastu ja viiendikul polnud asjast oma arvamust.
Näiteks Tero Arvonen pidas tunnelit heaks mõtteks, kuigi ta ise väga sageli Tallinnas ei käi, 17aastane Lenita Boullenger ütles, et tema käiks siis kindlasti Tallinnas sagedamini. „Seal võiks kas või sõpradega šoppamas käia. See sõltuks muidugi ka sellest, kui palju sõit maksma hakkab,“ lisas ta.
Soome ja Eesti uurivad praegu, kas tunneli ehitus on võimalik ja vajalik. Ligikaudu 85 kilomeetri pikkuse tunneli hinnaks on arvestatud 9–13 miljardit eurot. Reis Tallinnast Helsingisse kestaks umbes pool tundi ja tunnel võiks valmis saada 2030. aasta kandis, kirjutab Helsingin Sanomat.
Küsitluse korraldas Kantar TNS internetiküsitluse vormis ja sellele vastas 1059 Helsingi piirkonna elanikku.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.