Soome uuringufirma küsis soomlastelt, kas tuleks ehitada raudteeühendus Tallinna, mis läheb maksma 9–13 miljardit eurot.

- Üks tunnelivõimalus: kiirraudtee, kus rongid sõidavad ligi 330 km/h. Foto: EPA
„Kyllä,“ vastas suur osa soomlasi.
Peaaegu pooled küsitlusele vastanutest ehk 48 protsenti pidasid naaberpealinnu ühendava merealuse tunneli ehitamist vajalikuks, kirjutas Helsingin Sanomat. Ligikaudu kolmandik küsitletutest oli selle vastu ja viiendikul polnud asjast oma arvamust.
Näiteks Tero Arvonen pidas tunnelit heaks mõtteks, kuigi ta ise väga sageli Tallinnas ei käi, 17aastane Lenita Boullenger ütles, et tema käiks siis kindlasti Tallinnas sagedamini. „Seal võiks kas või sõpradega šoppamas käia. See sõltuks muidugi ka sellest, kui palju sõit maksma hakkab,“ lisas ta.
Soome ja Eesti uurivad praegu, kas tunneli ehitus on võimalik ja vajalik. Ligikaudu 85 kilomeetri pikkuse tunneli hinnaks on arvestatud 9–13 miljardit eurot. Reis Tallinnast Helsingisse kestaks umbes pool tundi ja tunnel võiks valmis saada 2030. aasta kandis, kirjutab Helsingin Sanomat.
Küsitluse korraldas Kantar TNS internetiküsitluse vormis ja sellele vastas 1059 Helsingi piirkonna elanikku.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.