„Nordical läheb hästi. Me areneme ja oleme tugevad. See sõnum võiks kõigi reisijate ja konkurentideni jõuda,“ iseloomustas rahvusliku lennufirma vastne turundus- ja kommunikatsioonijuht Toomas Uibo ettevõtte käekäiku.
- Ladvik on rahul: Nordica finantsjuht Ahto Pärl (vasakul), Regional Jeti tegevjuht Sven Kukemelk (keskel) ja Nordica turundus- ja kommunikatsioonijuht vaatavad tulevikku lootusrikkalt. Foto: Andres Haabu / Äripäev
Võrreldes aasta varasemaga on tänavu esimestel kuudel Nordicaga reisinud hulga rohkem inimesi. Kui 2016. aasta jaanuaris teenindati ca 19 000 klienti, siis tänavu esimesel kuul juba ligikaudu 33 500. Veebruaris oli vahe veelgi suurem – umbkaudu 18 000 versus 32 000.
Samuti on vähenenud ära jäänud lendude arv. „Eelmise aasta alguses oli see ligi neli korda tõenäolisem, et lend ära jääb, kui täna,“ illustreeris Nordica finantsjuht Ahto Pärn.
Nordica uued sihtkohad
Peterburi: liin avatakse 15. mail. Lennud toimuvad 13 korda nädalas. Aastaringne liin. Lennuaeg 50 minutit. Piletihinnad algavad 39.90 eurost.
Göteborg: liin avatakse 28. augustist. Lennud toimuvad iga päev. Aastaringne liin. Lennuaeg 1 tund ja 25 minutit. Piletihinnad algavad 59.90 eurost.
Hamburg: liin on avatud 16. maist 1. oktoobrini. Lennud toimuvad kolm korda nädalas. Lennuaeg 1 tund ja 50 minutit.
Edusammud kajastuvad Pärna sõnul ka ettevõtte majandustulemustes. „2016. aasta alguses ütlesime, et ei taha 15 kuu pikkuse ülesehitusperioodi käigus teenida üle 15 miljoni euro kahjumit. Praeguseks oleme saavutamas paremat tulemust,“ tõdes Pärn. Konkreetsetest numbritest saab tema sõnul rääkida mais.
Tütarfirma sai diplomi
Nordica lennutegevuse igapäevase opereerimisega tegeleval tütarfirmal Regional Jetil õnnestus üle-elmisel reedel saada endale IOSA tõend, mis tähendab kõrgeimat ohutuse ja kvaliteedi standardit lennunduses.
„Oleme otsekui lõpetanud keskkooli – meil on nüüd käes diplom, mis võimaldab meil kõigi lennufirmadega koostööd teha,“ ütles Regional Jeti tegevjuht Sven Kukemelk.
Kukemelki sõnul saadi IOSA tõend kätte väga-väga kiiresti. „IATA (Rahvusvaheline Õhutranspordi Assotsiatsoon – toim) ütles, et tavaliselt hakkame auditiga peale pärast seda, kui lennufirma on aasta lennanud. Siis läheb auditiga 6–7 kuud ning lõpuks kulub veel tõendi väljastamisele paar kuud. Meie hakkasime auditiga pihta 8 kuud pärast lennutegevuse alustamist, lõpetasime selle 3 kuuga. Auditi lukkulöömisest loa väljastamiseni kulus 3 päeva. See on IATA rekord,“ võttis Kukemelk protsessi kokku.
Uued liinid ja tihedam programm
Järgnevatel kuudel avab Nordica ka kolm uut otseühendust Euroopasse. Suvehooajal tõuseb otseühenduse arv Euroopaga 19ni. „Väited, et meiega ju ei saa kuhugi lennata, ei pea paika,“ sõnas Uibo, viidates, et sihtkohtade arvult järgmine Tallinna Lennujaamas tegutsev lennufirma lennutab inimesi vaid 6 lennujaama.
Samuti tõuseb üldine lendude tihedus võrreldes 2016. aasta suvega 33 lennu võrra nädalas, jõudes suve lõpuks 138ni.
Toomas Uibo sõnul on Nordica n-ö lennuportfelli peagi lisandumas üks keskne sihtkoht, mis oleks Nordica aken Euroopast kaugemale. „Proovime enne betooni ära valada ja siis ütleme välja,“ lisas Uibo.
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.