Täna avaldatud uuringust selgus, et 71% Eesti e-poodlejatest on sooritanud oste mõnest välisriigi e-poest ning meelisriik on Hiina.
- E-poodlejate hulk Eestis kasvab. Foto: Shutterstock
Kantar TNSi hiljuti läbiviidud üle-Euroopaline uuring e-poodlemisest tõi välja, et Eestis moodustavad internetist tellitud kaubad 6,2% kõikidest füüsiliste esemete ostudest ja see trend näib kasvavat.
Eestimaalased eelistavad välisriikidest enim Hiina (63%), Suurbritannia (53%) ja Saksamaa (32%) veebipoode. Regioonidest troonib eestlaste jaoks esikohal siiski Euroopa (72%), mille puhul 16% ostudest sooritatakse meie naaberriikidest Lätist, Soomest ja Venemaalt. Regiooniti teisel kohal on Hiina (63%) ja kolmandal USA (31%). Viimati tehtud ostude põhjal osutus eestlaste seas enim levinud tellimiskeskkonnaks AliExpress.
"Nii Eestis kui Euroopas üldiselt on välisriikide e-poodides shoppamine saanud populaarseks ja see trend näib kiirelt kasvavat. Kõige rohkem lõikab sellest kasu Hiina, mille veebilehtedelt sooritatakse enim oste võrreldes teiste riikidega," ütles pressiteate vahendusel DPD Eesti e-kaubanduse ärisuuna juht Margot Posti.
Soodsamad hinnad ja parem tootevalik
Peamised põhjused, miks välisriikide e-poode külastatakse, on soodsamad hinnad ja laiem tootevalik: 59% vastanutest väitis, et otsib parimat hinda ning 50% jagas arvamust, et välismaa e-poodidest leiab tooteid ja brände, mida kohalikud poed ei paku. 76% viimastest ostudest sooritati veebilehelt, mille kaudu oldi ka varem kaupa tellitud.
Margot Posti sõnul ajavad eestlased taga head hinna ja kvaliteedi suhet ning vähem oluline on see, kust riigist tellimus pärineb. Välisriikide e-poodidest tellivad eestlased enim kõrgtehnoloogiat ja elektroonikaseadmeid, moekaupu, kingi ja vaba aja tooteid. Oma viimase tellitud toote tagastas müüjale 3% Eesti e-poodlejatest. Enim saadeti tagasi kõrgtehnoloogiat ja elektroonikaseadmeid.
Kantar TNSi läbiviidud uuring e-poodlemisest näitas, et ligi kümnendiku (9,6%) kõikidest füüsiliste esemete ostudest sooritavad eurooplased täna online'is. Kusjuures 85% veebiostudest teevad korduvostjad. 88% Eesti e-poodlejatest pidas oma viimast ostutehingut lihtsaks ja 92% jäi ostukogemusega rahule. Enamik vastanutest (96%) kavatseb ka edaspidi veebipoodidest kaupa tellida.
DPD grupi e-poodlemise baromeetri raporti koostas uuringufirma Kantar TNS vahemikus 19.09.-7.10.2016. Anonüümsed intervjuud viidi läbi 23 450 osalejaga 21 Euroopa riigis, sealhulgas Eestis. Valimisse kuulusid alates 18-aastased inimesed, kes alates 2016. aasta jaanuarist olid teinud vähemalt ühe füüsilise eseme ostu veebis.
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.