• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,04%6 037,59
  • DOW 300,07%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,25%40 062,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,04%6 037,59
  • DOW 300,07%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,25%40 062,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 02.05.17, 17:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

TS Laevade juht: raske on lahkuda

„Parvlaevade projekt näitas seda, et kui riskid realiseeruvad, siis realiseeruvad nad kõik ja rohkemgi veel,“ kirjeldas tööd TS Laevade OÜs ettevõtte juhatuse esimees Kaido Padar, kes otsustas ametist lahkuda.
TS Laevad OÜ juhatuse esimees Kaido Padar
  • TS Laevad OÜ juhatuse esimees Kaido Padar Foto: Tiit Blaat, Ekspress Meedia
Mandri ja suursaarte vahel opereeriva laevandusettevõtte TS Laevad OÜ juhatuse esimees Kaido Padar teatas täna, et lahkub senisest ametist ja liigub erasektorisse, juhtima Eesti kapitalil põhinevat valdusfirmat Eesti Talleks AS. Intervjuus Äripäevale rääkis ta otsuste tagamaadest.
Miks lahkute TS Laevade juhi kohalt?
TS Laevade fookus on olnud parvlaevadel ja mul on hea meel öelda, et meie tööd on märgatud. Selle märkamise kaudu on mulle tulnud mitu päris huvitavat pakkumist. Üks neist oli Eesti Talleks. Meil tekkis ettevõtte omanike ja nõukoguga hea klapp visiooni ja eesmärkide koha pealt, mis viiski selleni, et võtsin pakkumise vastu.
Mul polnud tegelikult plaan lahkuda. Sellepärast tegimegi ülemineku aja nii pikaks – kolm kuud pole tavapärane lahkumise aeg. Siiski on suveperiood tulemas ja töömaht on suur.
Ütlesite, et pakkumisi oli teisigi. Mille poolest Eesti Talleks just huvi pakkuma hakkas?
Jah, pakkumisi tiksus umbes viimane kuu-poolteist. Eesti Talleksiga olime lihtsalt väga õigel lainel. Ma tunnen sealt nõukogu inimesi ja pakkumine tuli kuidagi jutu sees ning ühel hetkel olimegi laua taga.
Võin öelda, et otsus ei olnud kerge. Oli raske anda selgitusi nõukogu ja töötajate ees – inimestega, kellega olime iga päev koostööd teinud ja hakkama saanud ühe väga emotsionaalse projektiga. See oli raske.
Olin TS Laevade juhi kohal 2015. aasta detsembrist. Parvlaevad on kohale toodud ja nad sõidavad, partnerid on valitud, piletisüsteem toimib. Suuri murekohti enam ettevõttes pole, saab vaid paremaks minna. Kui saaks veel iseteeninduskassad ja teha ära ka teeninduskoolitused, oleks süda rahul.
Kui meenutaksite viimase kahe aasta peale …
Ei taha (naerab). Ei tahan ikka, räägi-räägi.
… mingit sündmust tööl, mis enim meelde jäi, siis mis see oleks?
Eks kõik on olnud palju emotsionaalsem, kui ma oskasin ette kujutada. Parvlaevade projekt näitas seda, et kui riskid realiseeruvad, siis realiseeruvad nad kõik ja rohkemgi veel. Kindlasti jäävad meelde positiivsed kokkulepped laevatehastega trahvide suurendamise teemal. Hiiumaa oli dokis, laevad polnud kohal... Oli väga raskeid hetki, kuid lõpp hea, kõik hea.
Kas loodate, et uues töökohas enam nii pingeliseks ei lähe?
Ma ei harjunud lõpuni ära avaliku tähelepanuga. Minu jaoks pole ma endiselt avaliku elu tegelane ja iga päev meediaväljaannetele kommentaare anda oli minu jaoks raske. Kuid meil oli kindel kokkulepe, et oleme avatud ja läbipaistev ettevõte. Loodan, et muus osas hea pinge on edasiviiv jõud, kuid loodan, et meedia tähelepanu jääb vähemaks.
Olete öelnud, et teie suur unistus on töötada erasektoris. Miks?
Ma olen 11 aastat töötanud riigiettevõttes. Kuigi mu hea ülemus Valdo Kalm ütles, et era- ja avaliku sektori vahel pole erinevust, siis inimesed tahavad oma naha peal ikka ära proovida. See oligi peamine põhjus miks otsustasin lõpuks TS Laevadest ära minna. Kas ka tegelikult on mingeid erinevusi, seda oskan kindlasti öelda oktoobris.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele