• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,07%6 044,24
  • DOW 300,12%43 347,29
  • Nasdaq 0,06%20 042,62
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,07%6 044,24
  • DOW 300,12%43 347,29
  • Nasdaq 0,06%20 042,62
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 12.05.17, 09:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Edelaraudtee tahab Pärnu raudteed remontida

Edelaraudtee saatis eile pressiteate, kus teatas, et on valmis valitsuse investeeringuplaanist välja jäänud Lelle–Pärnu raudteelõiku täielikult omavahendistest remontima, kui saab vastutasuks kuni Rail Balticu tulekuni kehtiva reisijateveo lepingu.
Raudtee
  • Raudtee Foto: Postimees/Scanpix
69,5 km pika Lelle–Pärnu raudtee kapitaalremont kasutatud materjalidega maksaks 17 miljonit eurot, remondi käigus tuleb välja vahetada välja kehvas seisukorras ballastkillustik, puitliiprid ning asendada rööpad kaasaegsete pikirööbastega, et vähendada müra ja vibratsiooni.
Valitsuse otsus jätta rahastamata Lelle–Pärnu raudteelõik ei ole Edelaraudtee Infrastruktuuri ASi juhi Rain Kaarjase sõnul mõistlik, kuna see nõrgendab kogu Eesti raudteetaristut.
“Riigi otsus on pettumust valmistav ning arusaamatu, kuna Pärnu raudtee on alati olnud Kesk-Eesti ja Pärnumaa elanikele transpordi tuiksoon, mis ühendab mitu tähtsat piirkonda,” üles Kaarjas. “Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi spetsialistid on sama meelt, sest valitsusse arutamiseks saadetud nimekiri sisaldas samuti Lelle–Pärnu lõigu rekonstrueerimist, meile teadmata põhjustel jäi aga lõik rahastuse saanud objektide nimekirjast välja.”
Kaarjase kinnitusel on Edelaraudtee Infrastruktuuri AS valmis leidma rahalisi vahendeid, et raudtee 100%-lise omafinantseeringuga ära remontida, kui riik leiab, et raudteeühendus Pärnuga peaks säilima ning on nõus garanteerima reisijateveo lepingu vähemalt kuni Rail Balticu tulemiseni.
“Riiklikus arengukavas Eesti 2030+ on ette nähtud Pärnu raudtee säilimine kuni Rail Balticuni, ent ilma rahastuseta ei ole võimalik Lelle–Pärnu lõiku kümme aastat üleval pidada. Sellest tulenevalt oleme valmis investeeringu ise ära tegema,” kinnitas Kaarjas. “Haapsalu puhul on näha, et raudtee taastamine on neli korda kallim kui remontimine, seega on praegu mõistlik aeg Pärnu korda teha.”
Remondi järel saaks ettevõte juhi hinnangul tõsta kiiruse raudteel 120 km/h.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele