Viimastel aastatel on advokaaditurul toimunud mitmeid muudatusi. On peale tulemas uued bürood, mis koosnevad varasemalt samas büroos koostööd teinud inimestest. Et mõista, kuidas näeb välja vanast büroost lahkumine ja uue loomine, kirjeldab protsessi Derlingi büroo juhtivpartner Hannes Vallikivi.
- Derlingi büroo juhtivpartner Hannes Vallikivi. Foto: Andras Kralla
Äripäev avalikustas täna advokaadibüroode käibe ja kasumi
TOPi, millest tuleb välja, et mõjukad pereheitmised mängisid turul jõujooni ümber.
Miks tasub eralduda suurest vanast büroost ja alustada enda bürooga?
Ajendeid on kindlasti väga erinevaid, aga pakun, et üks peamisi põhjusi võib olla eralduva seltskonna jagatud nägemus äristrateegiast ja soov oma strateegiat ellu viia. See on loomulik protsess ja sageli seotud põlvkondade vahetusega. Me kõik läbime oma tööelus mingit trajektoori ja näiteks 90ndatel advokaadibüroosid asutanud kolleegide ja nendega hiljem liitunud advokaatide nägemus riskidest ja turu arengutest, ootusest elustandardile ja paljud muud strateegiat kujundavad faktorid ei lange tingimata kokku.
Kui keeruline on eraldi alustada?
Advokaaditeenuse turule sisenemise barjäär on suhteliselt madal. Alustada saab väga madalate tegevuskuludega ja piisab paarist heast kliendist, kellele osutada individuaalset teenust mõnes üksikus õigusvaldkonnas. Väga palju keerulisem on sellest faasist väljuda ja kasvatada meeskonda, et katta kõik olulised õigusvaldkonnad, olla võimeline kiiresti reageerima, hajutada kliendiportfelli jne.
Kuidas kliendid kaasa tulid?
Meiega soovisid jätkata väga paljud kliendid ja peame seda suureks tunnustuseks meie inimestele ja töö kvaliteedile.
Kuidas on konkureerida turul suurte ja vanade büroodega?
See on põnev, sest advokaatidena oleme tuntud, aga Derling on uus bränd, mille tuntust tuli hakata nullist kasvatama. Eesti õigusturul on vana nimega vanu büroosid siiski väga vähe ja viimase paari aasta jooksul on brändi vahetanud või muutnud pea kõik suuremad bürood. See paneb meid teistega sisuliselt samale joonele.
Mis turul üldiselt toimub?
Advokaaditeenuse turul toimib väga tugev konkurents. Sellest võidavad kliendid ja see sunnib büroopidajaid pingutama. Omamoodi on hea, et kogu aeg on elekter sees – ärikeskkond on niikuinii muutumises ja stagneerumine tähendab hukku.
Kas väiksemate büroode loomise kõrval toimub ka ühinemisi, et suurte büroodega konkureerida?
Olen aastaid oodanud konsolideerumiste lainet, nagu seda näeb suurtel turgudel. Peale mõne üksiku näite, bürood kasvavad seni ainult orgaaniliselt. Kui ei õnnestu advokaatide meeskondi kokku sulatada, pole ühinemisel mõtet. Brändid ega büroos toimivad protsessid ilma konkreetsete inimesteta seal taga ei oma meie väikesel turul erilist väärtust. Küllap seda teatakse ja kardetakse proovida.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.