• OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,54%5 857,72
  • DOW 30−0,85%43 379,1
  • Nasdaq −2,52%18 625,23
  • FTSE 100−0,09%8 063,61
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,53
  • OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,54%5 857,72
  • DOW 30−0,85%43 379,1
  • Nasdaq −2,52%18 625,23
  • FTSE 100−0,09%8 063,61
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,53
  • 04.08.17, 09:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaeketid lükkavad kasumit kokku

Eesti suuremate jaekettide majandustulemustest selgub, et enamik neist suutis oma turuosa säilitada. Endiselt juhib Coop Eesti Maxima ees, kirjutab teemaveeb kaubandus.ee.
Enamik Eesti suuremaid jaekette säilitas turuosa ning kasvatas käivet ja kasumit.
  • Enamik Eesti suuremaid jaekette säilitas turuosa ning kasvatas käivet ja kasumit. Foto: PantherMedia/Scanpix
Kõige suurema turuosaga on Coop Eesti, kel olid möödunud aastal aegade parimad käibe- ja kasumitulemused. Käive kasvas võrreldes eelmise aastaga 4,2%. Coop Eesti mullune netokäive oli 508,3 miljonit eurot ning aruandeaasta kasum üle 13,3 miljoni euro.
Kokku investeeris Coop Eesti 2016. aastal põhitegevuse arendamisse 27,9 miljonit eurot. Peamistelt investeeriti logistikakeskuse rajamisse, logistikaseadmetesse, infotehnoloogiasse ning jaekaubandusse.
Tegevused 2017. aastal
Coop Eesti eesmärk on teha tänavu tihedamat koostööd kohalike hankijatega piirkondliku sortimendi täiendamiseks. Samuti soovitakse kaupluste tulusust ja efektiivsust suurendada koos uute tehnoloogiate rakendamisega (iseteeninduslahendused). Eesmärk on ka päikeseenergia projektiga alustamine taastuvenergia kasutuselevõtuks uues logistikakeskuses ja kauplustes.
Maxima Eesti eesmärk on müügi suurendamine kauplustes. Lisaks avati sel aastal Tallinnas Vilde teel X-formaadi kauplus ning aasta lõpus plaanitakse avada XXX-formaadi kauplus Haabersti ringil. Plaanitakse renoveerida viis kauplust.
Selveri sihiks on klientidele suurema lisaväärtuse pakkumine, turuosa kasvatamine ning efektiivsuse suurendamine. Tänavu on juba avatud kolm uut kauplust ning plaanis veel kahe kaupluse avamine.
Rimi Eestil on plaanis täielikult loobuda Säästumarketi kaubamärgist ning kauplused kujundatakse ümber Mini Rimideks. Projekti käigus on plaan sulgeda kaheksa kauplust.
Prisma Peremarketi aasta olulisemad eesmärgid on kliendibaasi kasvatamine ning tegevuse efektiivistamine.
OG Elektra plaanib sel aastal majandusaasta aruande kohaselt avada kaheksa uut kauplust.
Allikas: kaubandusettevõtete majandusaruanded
Teist positsiooni hoidva Maxima Eesti eelmise aasta müügitulu oli 445,2 miljonit eurot, kasvades aastaga 1,1%. 2016. aastal renoveeriti viis kauplust ja alustati lähiaastate suure renoveerimisprogrammi ettevalmistust. Eelmise aasta lõpuks oli Maximal Eestis 75 kauplust.
Maxima Eesti lõpetas aasta puhaskahjumiga summas 11,7 miljonit eurot. “Negatiivse tulemuse põhjustas kinnisvarapoliitika jätkuv uuenemine – arvestati ümber vara väärtus ja amortisatsioon. Kaubandustegevuse tulemus oli positiivne ning võrreldes eelmise aastaga oli kasumlikkus 1,5 korda suurem,” kirjutas ettevõtte aruandes.
Keskmine ostukorv kopsakam
Eelmise aasta lõpuks oli Selveril 47 kauplust ning aastane müügitulu 398,7 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 4,3%. Selveri käibe kasvu toetas rahva reaalsissetuleku kasvust kantud keskmise ostukorvi suurenemine ja edukad turunduskampaaniad.
Tihenevas konkurentsis on uute kaupluste avamisega juurde võidetud uusi kliente ja ületatud eelmise aasta ostude arvu tase. Selveri mullune puhaskasum oli 12,2 miljonit eurot, ületades 2015. aasta puhaskasumit 3,7 miljoni võrra. Eestis teenitud kasumile avaldas eelkõige mõju kaupade müügist teenitud brutokasumi suurenemine, mis saavutati eelkõige kaupade müügi ja sisseostuprotsessi optimeerimisega. 2016. aastal avas Selver kolm uut kauplust ja renoveeris kaht.
Rimi Eesti Food aastane müügitulu oli 389 miljonit eurot, seega oli käibe kasv 5,7%. Ettevõttel oli majandusaasta lõpu seisuga 88 kauplust. Mullu avati kuus uut ning suleti neli kauplust.
Prisma Peremarketi kaheksa kaupluse müügitulu oli 190,5 miljonit eurot. Ettevõtte jaoks oli eelmine aasta stabiilne. Jätkus uuele majandustarkvarale üleminek ning arendati eFoodie keskkonda.
Kavandab uusi poode
Prisma plaanib jätkuvalt ja kaalutletult laiendada tegevust jaeturul. Eelmisel aastal ühtegi uut kauplust ei avatud, kuid plaan on võrgustikku laiendada lähiaastatel.
OG Elektral oli eelmise aasta lõpuks 57 toidu- ja esmatarbekaupade kauplust ning lisaks kolm tööstuskaupade kauplust. Ettevõtte müügitulu oli 102,9 miljonit eurot, mis on 9,4% rohkem kui aasta varem. Puhaskasumit teeniti 7,1 miljonit eurot. 2016. aastal investeeriti põhivarasse kokku 10,1 miljonit eurot.
OG Elektra avas eelmisel aastal kolm kauplust. Samuti alustati veel ühe kaupluse laiendamist, mis sai valmis tänavu veebruaris.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 11:46
Auto vara väärtuse kasvatajana. Kas unikaalne Porsche on investeering või kulu?
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele