• OMX Baltic0,46%292,25
  • OMX Riga0,17%867,03
  • OMX Tallinn0,26%1 834,88
  • OMX Vilnius0,33%1 143,31
  • S&P 5000,16%6 047,56
  • DOW 300,32%44 699,73
  • Nasdaq −0,02%19 649,87
  • FTSE 1000,61%8 623,29
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,1
  • OMX Baltic0,46%292,25
  • OMX Riga0,17%867,03
  • OMX Tallinn0,26%1 834,88
  • OMX Vilnius0,33%1 143,31
  • S&P 5000,16%6 047,56
  • DOW 300,32%44 699,73
  • Nasdaq −0,02%19 649,87
  • FTSE 1000,61%8 623,29
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,1
  • 28.09.17, 09:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

AirBalticu miljarditehing

AirBaltic plaanib tuleva aasta lõpuks soetada Kanadast 14 Bombardieri lennukit. Selle eest on lätlased nõus välja käima natukene üle miljardi euro ehk 1,25 miljardit dollarit.
Bombardier CS300 Riia lennujaamas.
  • Bombardier CS300 Riia lennujaamas. Foto: EPA
AirBalticu tegevjuht Martin Gauss kinnitas kolmapäeval intervjuus Bloombergile, et veel enne tuleva aasta lõppu tahetakse Bombardierilt soetada 14 CS300 tüüpi reaktiivlennukit. Ettevõtte juht ei tea, millal saab võimalikuks tellimuse esitamine, kuid see eesmärk on kindel.
Gaussi sõnul on tegemist strateegilise otsusega vahetada välja kogu lennupark reaktiivlennukite vastu ja loobuda turbopropeller lennukitest. Kanada Bombardieri C-seeria lennukid nõuavad viiendiku vähem kütust kui näiteks Boeing 737-300.
Kanada ettevõttele on see hea uudis, sest eilse päeva seisuga on tugeva löögi saanud nii Bombardieri lennuki- kui ka rongitootmisüksus. USA teatas, et lähtuvalt Boeingu korporatsiooni kaebusest põhjanaabrite ebaõiglaselt subsideeritud lennukitootmise kohta otsustati Bombadieri lennukitele kehtestatakse tollimaksud. Rongitootmises on langetud maailmas kolmandaks tegijaks pärast Hiina riigi juhitud korporatsiooni CRRC ja eile liitumisest teatanud Siemensi ning Alstomi ühisettevõtet.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 04.02.25, 15:24
Rahakratt: varem sõitsin roikaga, mis pidevalt lagunes, kuid enam mitte
Hiljuti miljonäristaatusesse jõudnud investor Rahakratt hoolimata finantsvabadusest priiskama ei kuku – luksusautode kollektsiooni omamise asemel sõidab ta ringi rendiautoga ning seetõttu pole ta ka eriti kursis palju furoori tekitanud automaksuga.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele