• OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 2250,82%38 336,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,11
  • OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 2250,82%38 336,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,11
  • 22.01.18, 13:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ford kuulutas Teslale sõja

Ford tahab põrmustada Tesla ja muud margid, tuues turule 40 elektriauto mudelit aastaks 2022.
Deutsche Post DHLi värvides Fordi elektriline kaubik StreetScooter Work XL Kölni autonäitusel augustis.
  • Deutsche Post DHLi värvides Fordi elektriline kaubik StreetScooter Work XL Kölni autonäitusel augustis. Foto: Reuters/Scanpix
Ford on kokku pannud tohutu sõjakassa – 9 miljardit eurot –, mida tahab viimse sendini kasutada elektriautode arendamiseks, vahendab Kauppalehti Daily Maili.
Kavandatud mudelitest 16 oleks täiselektrilised ja ülejäänud hübriidid. Nende seas on juba müügil olevaid mudeleid, millest on kavas välja töötada elektrivariant, näiteks linnamaasturid.
Viimati rääkis plaanist Fordi juht Bill Ford Detroti autonäitusel. Varem on Ford rääkinud elektriautode arendamisest palju väiksemas mastaabis, 3,7 miljardi ulatuses. Kogu Fordi arenduskulud jäid 2016. aastal 6 miljardi euro suurusjärku, 2017. aasta numbrid pole veel teada.
Fordi tegevjuht Jim Hackett rääkis oktoobris investoritele, et ettevõtte kulusid tahetakse viie aastaga 11 miljardi euro võrra väiksemaks lõigata ja suunata tähelepanu sedaanide ja sisepõlemismootoriga autode tootmiselt veoautodele ning elektri- ja hübriidautodele.
Ford pööras näo elektriautode poole pool aastat tagasi, kui ettevõtte tegevjuhiks sai Mark Fieldsi asemel Hackett. Oktoobris teatas ta, et pani kokku meeskonna elektriautode ülemaailmse arendamise kiirendamiseks.
Ka General Motors, Toyota ja Volkswagen on tegevust juba massiivselt elektriautode tootmisele suunanud. Survet avaldab ka Hiina.
Rääkimata siis juba Teslast, kelle tellimusraamatud on täis ja kes on suurtes raskustes nõudlusele vastamisel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.11.24, 07:00
Arvutipargi renditeenusega investeerib ettevõtja oma põhiärisse
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele