"Selliseid võimalusi tekib elus 1-2 korda ja siis tuleb lihtsalt vastu võtta," ütles Margus Kivi, kes sattus Araabia Ühendemiraatidesse tööle viis aastat tagasi.
- Dubai ooperimaja, millele klaasi müüs Eesti mees Margus Kivi. Foto: Shutterstock
Nüüd töötab ta arhitektuurilise klaasi tootejuhina ettevõttes Guardian LLC. Kivist sai hiljuti Araabia Ühendemiraatide ja Omaani müügigrupi juht. Tema roll ettevõttes on suhelda arhitektide ja inseneridega, et müüa ettevõtte klaasi ehitusprojektidesse.
Eestlastel ei ole tema sõnul sellises valdkonnas lihtne tööd leida – keegi peab sinu eest kostma, sind soovitama. Kivi kohta jagas infot tema endine töökaaslane. "Nad võtsid minuga ühendust, kandideerisin, käisin kohal ja osutusin valituks. Ma mõtlesin, et selliseid võimalusi tekib elus 1-2 korda ja siis tuleb lihtsalt vastu võtta. Siin kohapeal töötades tekivad juba uued kontaktid ja uued võimalused," ütles ta.
Karjääri tegemiseks vaja tutvusi ja kogemust
Müügitöö on Dubais tema sõnul siinsega võrreldes teistsugune, suurim erinevus on agressiivsus, mida temal lihtsalt ei ole. "Vahel mõtlen, et endale vastu rinda tagumine tuleks siin kasuks," ütles Kivi.
Kivi müüb aastas üle poole miljoni ruutmeetri klaasi. Eelkõige on müük komisjonitasu- või tulemuspalgapõhine töö. Iga aasta eest, mil inimene töötab, on tal lahkumisel õigus saada kompensatsiooni, maksimaalselt kahe aasta palga. "See on põhjus, miks ettevõtted püüavad hoida põhipalga taset madalal," märkis Kivi. Selle võrra on olulisel kohal lisapakett, mis sisaldab autot, elamiskulusid, vahel koolikulusid lastele, perele edasi-tagasi lennupiletid jne. Esimese taseme müügitoe palk on tema sõnul 3000 eurot ja müügikonsultandi palk vahemikus 6000-9000 eurot kuus. Regiooni juht, müügidirektor teenib umbes 15 000 eurot kuus – lisandub mugavuspakett.
Eestlasliku tagasihoidlikkusega kaugele ei jõua
Kivi on rahul, et Dubai pidevalt areneb ja tema tunneb, et on saanud selles ise kaasa rääkida. "Mingil juhul poleks ma saanud ju muidu osaleda Dubai ooperiteatri või järgmise maailma kõrgeima objekti arendamisel. Dubai linnapildis on palju tuntud hooneid, mis on ehitatud minu müüdud klaasiga. See on uhke tunne," ütles ta. Kivi lisas, et kuigi alguses tuli ta perega otsima kultuurilist kogemust, siis paar aastat tagasi sõnastasid nad selle ümber finantsiliseks eesmärgiks. "Eestlastel tasub olla kindlasti julgem oma plaanidega. Tagasihoidlikkus ei ole alati hea," ütles ta.
Kui palju sekkub riik ärisse? Nõudeid ja regulatsioone on, aga müügi poolelt on Eestiga võrreldes vähem terav andmekaitset puudutav. "Isikukohane andmekaitse puudub. Tavaline, et ostad poest mingi asja, siis küsitakse telefoninumbrit. Ja kui keeldud, siis vaadatakse imelikult," ütles ta.
Loe lisaks!
Kuidas Eesti ettevõtjad on Araabia Ühendemiraatidesse eksportima hakanud ja mida soovitavad silmas pidada teistel, kes sellest mõtlevad,
saad lugeda sellest artiklist.
Dubaisse on asja hästi kapitaliseeritud ettevõtetel
Uste kulutamist on sealkandis Kivi sõnul rohkem. Selleks, et toode sisse saada, on vaja väga intensiivset suhtlemist. "Eestis võib ühe-kahe kohtumise järel käed lüüa. Siin võib sageli juhtuda, et tuleb korduvalt ja korduvalt käia ja siis mõne aja pärast jälle. Aga näiteks see on Eestiga sarnane, et esimese kõne peale öeldakse: saada e-kiri. Sellele e-kirjale aga ei pööra keegi tähelepanu. E-kirja-kultuur on siin olematu, tuleb suhelda vaid telefoni teel või kohtuda," ütles ta.
Lisaks tuleb tema sõnul arvestada, et müügiarvetele antakse pikad tähtajad, seega ettevõte, kes Dubaisse laieneb, peab olema hästi kapitaliseeritud. Lisaks on Kivi sõnul kasulik teada, et nutikas on end usuliselt selgelt positsioneerida, näiteks kristlaseks. "Siin tunnistatakse ametlikult kolme usku: islam, judaism ja kristlus. Siin ei tunnistata sellist mõistet nagu ateism," lausus ta.
- Margus Kivi Foto: Erakogu
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.