Eesti Raudteele vastu hakanud KMG Inseneriehituse juht Arno Elias kiidab riigikohtu otsust, millega liikus vaidlus uuesti ringkonnakohtusse.
- "Kaalume kohtule taotluse esitamist Euroopa Kohtult eelotsuse saamiseks seoses direktiivide tõlgendamisega,“ ütles KMG juht Arno Elias. Foto: Andras Kralla
Eesti Raudtee ja KMG Inseneriehituse kohtuvaidluses hinnangu andnud
riigikohus saatis asja tagasi teise astme kohtusse, soovitades korralikumalt süüvida võimalikku huvide konflikti.
Äripäev kirjutas veebruaris, et kallis liiklusjuhtimise hange ajas tülli
Eesti Raudtee ja firma KMG. Nimelt läks töö KMG asemel teistest kordi odavama pakkumise teinud Soome firmale Mipro, mille hingekirjas on Kimmo Örn, kes sama hanke ettevalmistamise ajal Eesti Raudtees konsultandi rollis oli. Eesti Raudtee, Mipro ja Örn ise huvide konflikti ei näe, on seda tuliselt ümber lükanud.
“Miprol oli väga suur ajaline eelis ehk aega pakkumuse koostamiseks teistest pakkujatest kaks aastat kauem ja kõrvaldada pole võimalik kahtlust, et hanketingimusi kohendati Mipro jaoks,“ leiab aga Elias.
Kas suunas?
Tema sõnul on tõendeid, et Kimmo Örn suunas juba kolm aastat tagasi kirjalikes raportites Eesti Raudteed edaspidi Miprot valima ja Eesti Raudtee ei ole Eliase sõnul salanud, et on Miproga aktiivselt suhelnud turu-uuringuid tehes. Samuti ütleb Elias, et riigifirma kohendas Miprole tingimusi, viidates Äripäeva artiklile,
kus Eesti Raudtee endine juhatuse liige Toomas Virro ütles: „Langetasime lävendit, et Miprol oleks võimalik pakkuma tulla.“
Riigikohtu otsus on Eliase hinnangul oluline samm, et suuremahulistel, tehniliselt keerulistel ja spetsiifilistel hangetel püsiks aus konkurents ega tekiks huvide konflikti.
Küll aga ei mõista Elias kohtute arvamust, et pakkumuse hinda võib justkui põhjendada võimatute tehniliste lahendustega. Ta on kindel, et hanget auditeeriv Euroopa Komisjon suhtub teisiti. „Kaalume kohtule taotluse esitamist Euroopa Kohtult eelotsuse saamiseks seoses direktiivide tõlgendamisega,“ avaldas Elias.
Seotud lood
Kaubaveo maht Eesti Raudtee infrastruktuuril ulatus 2017. aastal 12,4 mln tonnini, mis võrreldes 2016. aastaga oli 1% madalam tulemus. Raudtee-ettevõtte teatel lõppes aasta neile aga positiivsel noodil, sest detsembris veeti kaupa 1,34 miljonit tonni, mida on 14,7% enam kui möödunud aastal.
Eesti Raudtee prognoosib tänavuseks aastaks kaubaveomahu kuueprotsendilist kasvu ning ootus põhineb eelkõige Valgevene transiitkaubal, mis on näitamas väga head kasvutrendi, kirjutab ERR.
Eesti Raudtee sõlmis täna Lääne-Harju raudteeliinide liiklusjuhtimissüsteemi moderniseerimiseks Mipro Oyga koostöölepingu, mille väärtus on pea 16,5 miljonit eurot.
Läinud sügisest Eesti Raudteega vaidlev KMG Inseneriehitus kaotas taas sel kuul kohtus, aga otsustas riigikohtus lõpuni vaielda.
Ettevõtte või sõpruskonna jaoks sündmuse planeerimine ei pea olema peavalu, kus ürituse eestvedaja end peo toimumise ajaks tühjakspigistatud sidrunina tunneb. Restoran Lee ja Lore Bistroo meeskond, kes avas suvel kaks uut põnevat kohta – restorani UMA ja kokteilibaari Lessner –, korraldab just sinu vajadustele vastava õhtu, sätib paika menüü ja kannab hoolt ka meelelahutusliku poole eest.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Viimased uudised
Õigusruum ja ärikultuur riigis on euroopalik
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele