Edelaraudtee ja riigi aastatepikkune vaidlus lepingu katkestamise viiviste üle ei lõpe niipea, nüüd võttis selle järjekordselt menetlusse riigikohus.
- Edelaraudtee. Foto: Erik Prozes
Jaanuaris jäi riik ringkonnakohtus Edelaraudtee raudteeveo lepingu ülesütlemisega kaotatud tuluga seoses kaotajaks. Marcel Vichmannile kuuluvale ettevõttele määrati siis hüvitisteks välja 2,8 miljonit eurot. Valitsus otsustas toona osa hüvitistest –
1,7 miljonit eurot – välja maksta, kuid kaebas otsuse edasi.
Riigil ja Edelaraudteel on pooleli kohtuvaidlus, kui suures ulatuses peaks riik raudteefirmale lepingu enne tähtaega katkestamise eest kulusid hüvitama. Jutt on 2012. aastast, kui riik otsustas uued Stadleri rongid anda Elektriraudtee, praeguse nimega Elroni käsutusse ning ütles seejärel Edelaraudteega liinivedude lepingu üles.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi hinnangul oli see ainuvõimalik tee, sest Edelaraudtee ei soovinud lepingut muuta või poolte kokkuleppel katkestada ning liisingumakseid oleks riik muidu pidanud maksma seisvate rongide eest ligikaudu 7 miljonit eurot.
Tallinna ringkonnakohus otsustas novembris, et riik peab Edelaraudteele maksma varalise kahju eest 2,2 miljonit eurot ja saamata jäänud tulu eest üle poole miljoni euro. Sellele summale lisanduvad viivised 2013. aasta oktoobrist kuni kahjude hüvitamiseni.
Riik tunnistas sellest summast vaid 1,7 miljonit eurot otseseid kulusid ning kaebas ringkonnakohtu otsuse edasi.
Edelaraudtee omanik on OÜ Moonrider, mis kuulub ettevõtja Marcel Vichmannile.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.