Jalgpalli sponsorraha on Brasiilia MMist 2014. aastal Moskva selleaastase sündmuseni oluliselt vähenenud, kirjutab BBC Nielsen Sportsi uuringule toetudes.
- Kohtunik Moskvas RZD Arena staadionil. Foto: Reuters/Scanpix
FIFA sponsortulu vähenes kahe ürituse vahel 1,629 miljardilt USA dollarilt 1,450 dollarile.
Turu-uuringufirma Nielsen märkis, et aastatel 2015–2018 on sponsorlepinguid raskem müüa kui eelmise kahe jalgpalli MMi vahelisel ajal. „Aga uus ports sponsoreid, nende seas mitu Hiinast, on aidanud FIFA-l raskema aja üle elada,“ märkis Nielsen.
Hiina sponsorid võtavad sisse nende kauaaegsete FIFA sponsorite koha, kes lõpetasid lepingu pärast 2015. aasta mais välja tulnud korruptsiooniskandaale liidus – Johnson & Johnson, Castrol ja Continental.
Nüüd on üks FIFA seitsmest ametlikust partnerist Hiina suurim ärikinnisvarafirma Wanda Group, kõrvuti Coca-Cola, Adidase, Gazpromi, Qatar Airwaysi, Visa ja Hyundai/Kiaga.
Hiina piimatööstuse Mengniu nimi trükitakse piletitele ja pannakse üles staadioni piiretele.
Selle aasta võistluste viiest ametlikust sponsorist koguni kolm on pärit Hiinast: televiisorite ja külmkappide tootja Hisense, telefoniarendaja Vivi ja piimatööstus Mengniu. Viimasel on ka eksklusiivne õigus müüa Moskva MMi staadionitel jogurtijooke.
Just MMidelt tuleb suurem osa FIFA sponsorrahast. Nii näiteks olid 2010. aasta sponsorlussummad teistelt üritustelt vaid 35 miljonit dollarit ja 2014. aastal 49 miljonit, vahendab Nielsen.
Kuigi viimasel paaril aastal läheb sponsorrahaga allamäge, on paarikümmet viimast aastat vaadates summad tugevalt suuremad. Nii näiteks on aastate 2015–2018 sposorsummad kaks korda suuremad kui aastatel 1999–2002.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.