Kütuse- või alkoholiaktsiisi langetamisega piirikaubanduse vastu sõdida ei ole rahandusminister Toomas Tõniste sõnul mõistlik ning õpetajate palgad ootavad maksmist, mistõttu ei ole ka otstarbekas neid langetama hakata.
- Piirikaubandust aktsiiside langetamisega enam pudelisse tagasi ei topi, on rahandusminister Toomas Tõniste seisukoht Foto: Andras Kralla
"Kütuseaktsiisi langetamisega on nagu kõige muuga: kõike on võimalik teha, aga küsimus on, kui mõistlik see on. Valitsus jättis ära diislikütuse aktsiisitõusu, see tõi juba 30 miljonit miinust. Mis on iseenesest juba suur number," märkis Tõniste.
Diislikütuse aktsiisi langetamine Läti tasemele tähendaks tema sõnul vähemalt 90 miljoni euro suurust maksuauku. „Võime arvestada sellega, et osa tarbijatest tuleb tagasi, aga praegu on suurem probleem veel Leedu ja Poola. Ka Venemaal käiakse endiselt kütust toomas,“ jäi Tõniste kahtlevale seisukohale aktsiisidega piirikaubanduse vähendamise võimalikkuse suhtes.
Kütuseaktsiisi laekumine iseenesest kasvab, sest majanduskasvuga tõuseb ka tarbimine ning piirikaubandus lõpeks seda oluliselt ei mõjuta, lisas ta.
„Valikute koht: kui Tartu-Tallinna maanteed pole vaja neljarajaliseks teha, kui rahvas seda tahab ja nõuab, siis see on variant. Aga riik mingeid makse peab koguma, sest koolid tahavad ehitamist ning lasteaednikele ja õpetajatele palka maksta,“ ütles Tõniste.
Alkoholiaktsiisi tõstmine oli Tõniste sõnul liiast nii eelmise kui ka praeguse koalitsiooni ajal, kuid piirikaubanduse teke on parema majanduskasvu tingimustes täiesti normaalne.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.