• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,04%6 037,59
  • DOW 300,07%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,04%6 037,59
  • DOW 300,07%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 11.09.18, 17:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tõniste aktsiise ei langetaks

Kütuse- või alkoholiaktsiisi langetamisega piirikaubanduse vastu sõdida ei ole rahandusminister Toomas Tõniste sõnul mõistlik ning õpetajate palgad ootavad maksmist, mistõttu ei ole ka otstarbekas neid langetama hakata.
Piirikaubandust aktsiiside langetamisega enam pudelisse tagasi ei topi, on rahandusminister Toomas Tõniste seisukoht
  • Piirikaubandust aktsiiside langetamisega enam pudelisse tagasi ei topi, on rahandusminister Toomas Tõniste seisukoht Foto: Andras Kralla
"Kütuseaktsiisi langetamisega on nagu kõige muuga: kõike on võimalik teha, aga küsimus on, kui mõistlik see on. Valitsus jättis ära diislikütuse aktsiisitõusu, see tõi juba 30 miljonit miinust. Mis on iseenesest juba suur number," märkis Tõniste.
Diislikütuse aktsiisi langetamine Läti tasemele tähendaks tema sõnul vähemalt 90 miljoni euro suurust maksuauku. „Võime arvestada sellega, et osa tarbijatest tuleb tagasi, aga praegu on suurem probleem veel Leedu ja Poola. Ka Venemaal käiakse endiselt kütust toomas,“ jäi Tõniste kahtlevale seisukohale aktsiisidega piirikaubanduse vähendamise võimalikkuse suhtes.
Kütuseaktsiisi laekumine iseenesest kasvab, sest majanduskasvuga tõuseb ka tarbimine ning piirikaubandus lõpeks seda oluliselt ei mõjuta, lisas ta.
„Valikute koht: kui Tartu-Tallinna maanteed pole vaja neljarajaliseks teha, kui rahvas seda tahab ja nõuab, siis see on variant. Aga riik mingeid makse peab koguma, sest koolid tahavad ehitamist ning lasteaednikele ja õpetajatele palka maksta,“ ütles Tõniste.
Alkoholiaktsiisi tõstmine oli Tõniste sõnul liiast nii eelmise kui ka praeguse koalitsiooni ajal, kuid piirikaubanduse teke on parema majanduskasvu tingimustes täiesti normaalne.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele