• OMX Baltic0,33%294,97
  • OMX Riga0,5%893,04
  • OMX Tallinn0,01%1 878,58
  • OMX Vilnius0,34%1 140,81
  • S&P 5000,55%5 770,2
  • DOW 300,52%42 801,72
  • Nasdaq 0,7%18 196,22
  • FTSE 100−0,03%8 679,88
  • Nikkei 2250,47%37 060,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%96,5
  • OMX Baltic0,33%294,97
  • OMX Riga0,5%893,04
  • OMX Tallinn0,01%1 878,58
  • OMX Vilnius0,34%1 140,81
  • S&P 5000,55%5 770,2
  • DOW 300,52%42 801,72
  • Nasdaq 0,7%18 196,22
  • FTSE 100−0,03%8 679,88
  • Nikkei 2250,47%37 060,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%96,5
  • 26.09.18, 08:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kesk-Eestis ehitati maailmatasemel hooldusauto

“Rootsis messil olles ei suutnud nii mõnigi hooldemees selle juurest lahkuda ja tunnistas, et kui ma saaks sellise masinaga iga päev tööd teha, oleks see parim, mis olla saaks,” räägib Worxpace OÜ juhatuse liige Peep Nork, kelle juhitav ettevõte ehitas Roosna-Allikul valmis hooldusauto, mis on absoluutne tipptase kogu maailma mõistes.
Iveco Daily raamile rajatud hooldussõiduk.
  • Iveco Daily raamile rajatud hooldussõiduk. Foto: Helen Urbanik
Iveco Daily raamile rajatud tipptasemel hooldussõiduki tekkelugu ulatub paari aasta tagusesse aega, kui Järvamaal Roosna-Allikul tegutsev ettevõte Veoki Pealisehituse OÜ (kelle tütarettevõte on Worxpace OÜ) juhid tundsid, et oma ligi paarikümne aasta pikkuse tegutsemisaja jooksul on nende tegevus hakanud kuidagi killustuma.
Korralikult soojustatud ja spetsiaalselt ehitatud ratastel töökojast tundis ta suurt puudust. Kuna selle ehitamine on aga suuresti käsitöö, siis Soomes läheks sellise tellimine liiga kalliks.
Peep Nork
“Meil puudus kindel fookus. Alustasime metallist prügikonteinerite tootmisega, siis hakkasime tooma Skandinaaviast veoautosid ja neid ümber ehitama, siis tegime raskeveokitele tööriistakaste, seejärel erinevaid haagiseid jne, jne. Üks ja kindel fookus aga puudus,” räägib Peep Nork, kes asus seda fookust tõsisemalt otsima.
Peeti lugematul arvul ajurünnakuid ning lõpuks jäädi pidama nišil, millel tundus olevat kõige enam potentsiaali. N-ö ratastel töökojad, mille tootmisega ettevõte samuti teatud määral juba tegeles. Näiteks ehitasid nad töökoja Baltemile Komatsu hooldusmeestele jne, kuid sellisest sõidukist, mis vastaks kõikidele nõuetele Skandinaavia karmis kliimas, tundus olevat turul puudus.
  • Foto: Helen Urbanik
Soomlaste vajadus andis stardipaugu
“Suhtlesime soomlasega, kellel on Põhja-Soomes 30 hooldusbussi. Tema häda oli näiteks see, et õlipaagid ei olnud piisavalt soojustatud ehk õli muutus talvel liiga paksuks jne. Korralikult soojustatud ja spetsiaalselt ehitatud ratastel töökojast tundis ta suurt puudust. Kuna selle ehitamine on aga suuresti käsitöö, siis Soomes läheks sellise tellimine liiga kalliks. Meie suudame seda kõike pakkuda oluliselt soodsamalt,” räägib Nork, kes asus koos disainerite ja inseneridega välja töötama hooldusmeeste “unelmate” töökoda.
Kuidas maailmatasemel hooldusauto sündis, saad edasi lugeda Äripäeva teemaveebist logistikauudised.ee.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele