• OMX Baltic−0,31%272,98
  • OMX Riga0,13%873,69
  • OMX Tallinn0,42%1 742,28
  • OMX Vilnius−0,11%1 052,85
  • S&P 500−0,28%5 712,69
  • DOW 30−0,61%41 794,6
  • Nasdaq −0,33%18 179,98
  • FTSE 1000,09%8 184,24
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%107,78
  • OMX Baltic−0,31%272,98
  • OMX Riga0,13%873,69
  • OMX Tallinn0,42%1 742,28
  • OMX Vilnius−0,11%1 052,85
  • S&P 500−0,28%5 712,69
  • DOW 30−0,61%41 794,6
  • Nasdaq −0,33%18 179,98
  • FTSE 1000,09%8 184,24
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%107,78
  • 02.10.18, 14:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Infortari uus punkerlaev läheb maksma 36 miljonit eurot

Euroopa ühendamise rahastu toel soetatav LNG punkerdamisalus, mille Infortar 2020. aastaks soovib Läänemerele seilama saada, läheb maksma 36 miljonit eurot.
Margus Kaasik, Ain Hanschmidt ja Ants Noot teisipäeval pressikonverentsil
  • Margus Kaasik, Ain Hanschmidt ja Ants Noot teisipäeval pressikonverentsil Foto: Raul Mee
Vähemalt annab sellise numbri Euroopa ühendamise rahastu (CEF) koduleht, Infortari ja Eesti Gaasi esindajad olid laeva hinnast rääkides märkimisväärselt kidakeelsemad. Euroopa Liit on nõus projektist tasuma 20 protsenti ehk 7,2 miljonit eurot.
"See oli väga oluline, et Euroopast see tugi tuli. Kui me vaatame senist praktikat, siis on enamus nende toetatud projekte olnud seotud riikide või riiklike ettevõtetega, aga meie läksime üksi," märkis Infortari juht Ain Hanschmidt laeva hankimist tutvustanud pressikonverentsil.
"Eks see annab julgust ka, sest väljapoole võime kõik olla enesekindlad, aga sees võib-olla tekib kõhklusi. Nüüd selliselt projektide konkursilt võitjana välja tulemine kinnitab, et otsus on õige," lisas ta.
Laeva ostab Infortar, gaasimüügiga hakkab tegelema Eesti Gaas ning laeva mehitamise ja haldamisega Tallink. 6000kuupmeetrise mahutavusega punkerlaeva kapatsiteedist on võimalik Tallinki seni ainsa LNG-l töötava reisilaevaga Megastar katta ligikaudu 15 protsenti.
LNG punkerlaeva teeninduspiirkonnaks kujuneb Läänemere põhja- ja idapoolsem osa, eelkõige Soome laht. Punkerlaev hakkab vastama jääklassile 1A ning teenindama kliente aastaringselt.
LNG ehk veeldatud maagaas on väga kõrge energiasisaldusega ja selle kasutamiseks ei ole vajalik maagasivõrgu olemasolu. LNG-d kasutatakse energiatootmises, maismaa- ja meretranspordis. Tegemist on keskkonnasäästliku kütuseliigiga, mis võimaldab oluliselt vähendada CO2, NOx, SOx sisaldust heitgaasis ning see ei tooda praktiliselt üldse tahmaosakesi.

Seotud lood

Börsiuudised
  • 13.09.18, 06:00
Ain Hanschmidt: ärimees, kes tunnetab turgu
Praegu on hea aeg oma investeeringutest väljumiseks, et vabanev raha mõne aasta pärast majandusolukorra halvenedes taas soodsalt hinnatasemelt ringlema panna, leiab suurettevõtja Ain Hanschmidt.
Saated
  • 02.01.18, 13:00
Ain Hanschmidt ei salli riigi kulul elamist
Suurettevõtja ja värske energiaärimees Ain Hanschmidt rääkis 2016. aastal saates, miks on ettevõtlus riigi kulul kehv ja miks altkäemaks tema puhul ei tööta.
Uudised
  • 02.10.18, 13:22
Eesti Gaas toob Läänemerele LNG punkerlaeva
Eesti Gaas tellib veeldatud maagaasi (LNG) punkerlaeva, mis on esimene omataoline Läänemere põhja- ja idaosas. 2020. aastal valmiv laev hakkab teenindama Soome lahel seilavaid keskkonnasõbralikke laevu.
  • ST
Sisuturundus
  • 30.10.24, 13:28
Profitus laieneb Eestisse: uus lootus innovatiivseks rahastamiseks skeptitsismi keskel
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele