• OMX Baltic0,34%291,28
  • OMX Riga0,34%875,46
  • OMX Tallinn0,28%1 827,28
  • OMX Vilnius0,52%1 140,51
  • S&P 500−0,5%6 040,53
  • DOW 30−0,75%44 544,66
  • Nasdaq −0,28%19 627,44
  • FTSE 1000,31%8 673,96
  • Nikkei 2250,15%39 572,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,14
  • OMX Baltic0,34%291,28
  • OMX Riga0,34%875,46
  • OMX Tallinn0,28%1 827,28
  • OMX Vilnius0,52%1 140,51
  • S&P 500−0,5%6 040,53
  • DOW 30−0,75%44 544,66
  • Nasdaq −0,28%19 627,44
  • FTSE 1000,31%8 673,96
  • Nikkei 2250,15%39 572,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,14
  • 30.11.18, 11:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vaata Cleveroni robotit tegutsemas

Robotexi tehnoloogia- ja robootikafestivalil esitletud Cleveroni pakiveorobot võiks esimesi sõite teha aastal 2020, kui seadused seda lubavad.
Tuleviku roboti kaal peab olema umbes 100 kilogrammi, et tarnida umbes 200kiloseid pakke.
  • Tuleviku roboti kaal peab olema umbes 100 kilogrammi, et tarnida umbes 200kiloseid pakke. Foto: Cleveron
Cleveroni robotkulleriga saab tutvuda Robotex International 2018 messil Eesti Näituste messikeskuses.
Cleveroni asutaja ja juht Arno Kütt rääkis kahe nädala eest, et nad tutvustavad oma kullerrobotiga kontseptsiooni, millega asendada kullereid. Küti sõnul on neil võrreldes Starshipi juba tuttavate robotitega kolm erinevust: nende robot hakkab sõitma mööda sõiduteid, saab peale võtta paarsada kilogrammi kaupa ehk mitme inimese pakid ning seda robotit ei pea inimene kodus ootama. „Meie pakiautomaadid on inimestel kodudes ja meie robotkuller paneb ise pakid sinna. Ta võib sõita öösel ja pakid ära panna ning inimene ei pea minema neid ise vastu võtma,“ rääkis ta.
Praegu kullerrobotid veel sõiduteedel liigelda ei saa, sest selleks on vaja regulatsiooni, mis paneks paika isesõitvate sõidukite liikumise. „Aga kui regulatsioon tuleb, tahame me valmis olla. Kui me hakkaksime arendama siis, kui regulatsioonid on olemas, oleksime me ilmselgelt juba hiljaks jäänud.“
Esimesi testsõite tahavad nad Küti sõnul teha aastal 2020 seal, kus on seda lubav regulatsioon selleks ajaks olemas.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 31.01.25, 11:35
Ettevõtete territooriumid peidavad endas palju tuleohutusriske – kuidas neid maandada enne, kui käib päriselt „pauk“?
Ühe ettevõtte alalt ehitusmaterjalide või kütuse vargus on ärile suur kahju. Kui süttib tootmishoone või masin, võib see tähendada mitu miljonit varakahju ning halvemal juhul ohtu inimeludele. Varajane riskide maandamine ja mitu sammu ette mõtlemine võib õnnetuse korral päästa terve äritegevuse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele