• OMX Baltic0,04%275,6
  • OMX Riga−0,59%885,22
  • OMX Tallinn−0,04%1 745,6
  • OMX Vilnius0,13%1 043,9
  • S&P 500−0,02%5 841,47
  • DOW 300,37%43 239,05
  • Nasdaq 0,04%18 373,61
  • FTSE 1000,67%8 385,13
  • Nikkei 2250,39%39 064,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,56
  • OMX Baltic0,04%275,6
  • OMX Riga−0,59%885,22
  • OMX Tallinn−0,04%1 745,6
  • OMX Vilnius0,13%1 043,9
  • S&P 500−0,02%5 841,47
  • DOW 300,37%43 239,05
  • Nasdaq 0,04%18 373,61
  • FTSE 1000,67%8 385,13
  • Nikkei 2250,39%39 064,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,56
  • 03.12.18, 11:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallink lõi Helsingis börsikella

Täna noteeriti Helsingi börsil Eesti laevafirma Tallink, mille aktsia on viimase poole aasta jooksul jooksul kerkinud enam kui viis protsenti.
Tallink lõi Helsingis börsikella
  • Foto: Andras Kralla
Aktsia hinda on kergitanud nii uudis Helsingi börsil noteerimise kohta, kuid ka erinevate Tallinkiga seotud isikute aktsiate kokkuostud.
Helsingis olev Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene ütles täna Äripäeva hommikuprogrammis, et soomlased tunnevad Tallinki hästi, omasemaks aitab seda teha neile ehk see, et Tallinki uus laev Tellitakse Soome Rauma laevatehasest.
Täna läheb lahti Tallinki aktsiate kauplemine Helsingi börsil üle pikkade-pikkade aastate. Kuidas teil tänane päev sisustatud on, kui suur huvi on?
Huvi on suur olnud, tegelikult Tallink on teinud road-show’d erinevates riikides, ka Soomes ja Helsingis. Loodame, et esimene päev on aktiivne. FDRa ehk Soome väärtpaberite hoidmistunnistusi on Soome depositooriumis kogunenud üsna suur hulk miljoneid, nii et likviidsust peaks olema piisavalt ja ootame aktiivset kauplemispäeva.
Mida investorid või Soome meedia on siiamaani küsinud?
Tegelikult on Soome meedia ja Soome üldse üsna hästi kursis sellega, mis Tallink teeb. Teadupärast omandas Tallink kaksteist aastat tagasi Silja Line'i, nii et Tallinki tegemised on soomlastele väga hästi teada ja tuntud. On loomulikult tehtud võrdlusi meie konkurentidega, kus on Tallinki tulemusi esile toodud kui oluliselt paremaid. Meie ülesanne on seda head renomeed hoida ja tõestada, et Tallink on suuteline tagama häid finantstulemusi ja maksma investoritele head dividendi.
Pikaajalise Soome majanduslehe Kauppalehti lugejana ma vaatan, et Viking on ikkagi olnud nagu rohkem oma ja Tallink on siis nagu „virolainen“ – Eesti ettevõte. Kas nüüd võib Tallink täitsa omaks saada soomlastele?
No eks näis. Meid on küll viimaste nädalate jooksul väga kiidetud seetõttu, et me oleme otsustanud oma järgmise laeva tellida Raumast ja seal on samuti toodud võrdlus Viking Line’iga, kes otsustas oma järgmise laeva tellida Hiinast. Nii et ajakirjandusväljaanded, ka seesama Kauppalehti, on välja toonud selle, et Tallink saab ilmselt nüüd rohkem soomlastele omaks.
See oli teil väga õige samm. Kas kinnitate, et see oli kindlalt majanduslik otsus, et Hiinaga võrreldes te ei valinud natukene kallimat Rauma tehast?
Me isegi ei küsinud tegelikult Hiinast hinnapakkumist. Me võtsime hinnapakkumised Euroopa laevatehastest ja hinna ning kvaliteedi varasema kogemuse suhtes oli Rauma lihtsalt kõige konkurentsivõimelisem. Seal olid ka muud aspektid, näiteks kui Megastar on ehitatud Turus, siis Turust oleks saanud laeva kõige varem alles 2026. aastal, kuna lihtsalt laevatehasel on nii palju tellimusi ees. Nii et seal on erinevaid aspekte, mis sellistel juhtudel mängima hakkavad. Üks on hind, loomulikult kvaliteet, aga ka see, milline praegu üldse on ühe või teise laevatehase võimalus laevu ehitada ja laev üle anda.
Rauma laevatehases on ka kuuldavasti päris palju eesti keelt kuulda.
Absoluutselt, see on üks suur pluss. Kindlasti see, kui järgmine laev tuleb Raumast, tähendab väga palju tööd ka Eesti ehitajatele, nii et seal on mitu positiivset tegurit.
Küsin Helsingis kauplemise kohta. Seppo Saari, üks tuntumaid Soome investorid, on arvanud, et Tallink saab juurdeehk paarsada soomlasest aktsionäri. Mis te ise ootate, mis on konkreetselt selle kauplemise mõju?
No esiteks on juba tulnud tegelikult juurde pea kolmsada aktsionäri sellega, et me otsustasime oma Silja Line'i Soome ja Rootsi töötajaid premeerida nendesamade hoidmistunnistustega. Aga mis seal täpselt juhtuma hakkab, eks seda näeb lähiajal. Kui me võrdleme Tallinna ja Helsingi börsi suuruste vahet, siis ilmselgelt Soomes on oluliselt suurem hulk aktsionäre, likviidsus on oluliselt parem, nii et Tallink on kindlasti kättesaadavam lihtsamini ja ilmselt ka atraktiivsem nii mõnelegi soove investorile, kes seni pole Tallinki peale võib-olla mõelnud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.10.24, 08:00
Ehitusekspertiisi ja järelevalve teostamine säästab aega, närve ja rahakotti
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele