Katre Kõvask rääkis intervjuus Äripäeva teemaveebile Best Marketing, miks ta terve juhtkonnaga aastal 2015 Premia Foodsist lahkus.
- Katre Kõvask Foto: Andres Haabu
Äripäeva teemaveeb Best Marketing rääkis Katre Kõvaskiga, kes on teinud karjääri reklaamiagentuuri projektijuhist Eesti juhtiva toiduainetööstuse tippjuhiks.
Kõvask alustas oma teekonda reklaamimaailmast ettevõtte tippjuhiks ülikooli kõrvalt reklaamiagentuuris töötades. "Igasuguste kokkusattumuste tagajärjel sattusin 2000. aastal tööle firmasse Ösel Foods, mille juhtkond oli otsustanud, et lisaks toona tuntud toote Mehukatti koopiale, paarile limonaadile ja siidrile, soovitakse siseneda mahlaturule. Kogu seda ettevõtmist juhatas Öseli kontserni juhatuse esimees Olari Taal," meenutas ta.
Aastal 2006 läks ta Premiasse, mis kandis nimetust Tallinna Külmhoone. Meeskonnale anti ülesandeks pöörata Premia aastaga kasumisse. "Algselt oli plaan sinna jääda ainult kaheks aastaks ja siis midagi uut leida. Märkamatult sai sellest kahest aastast peaaegu kümme. Selle aja jooksul ettevõtte arenes ning muutus rahvusvaheliseks. Ühel hetkel tegutsesime viies riigis, meil oli lisaks jäätisele ja sügavkülmutatud kaupadele ka värske kala äri," meenutas ta.
Kõvask rääkis, kuidas nad panid aastal 2010 firma börsile ning aastal 2013 sai temast ettevõtte juhatuse esimees.
Ettevõte müüdi 2015. aastal Ukraina-Vene päritoluga Food Unionile, kelle käes on ka näiteks Riia piimakombinaat. "Meie arusaamad ettevõttekultuurist ei kattunud ning muud valikut peale lahkumise polnud, kuna tõde sellisest olukorrast pole võimalik leida,"
nentis ta intervjuus.Teresse läks sellepärast, et oleks keeruline
Pärast Premiast lahkumist 2015. aastal tahtis Kõvask liikuda uude valdkonda. Ta sattus juhtima Südameapteeki ja pärast seda Maag Gruppi ning Tere juhiks. "Kuna tegu oli tollal äriliselt ning valdkonna mõttes äärmiselt keeruka projektiga, mis tõotas täiemahulist proovilepanekut teadmiste, kogemuste ja oskuste osas, otsustasin mõlemad pakkumised vastu võtta ning jõudsingi toidutööstusse ringiga tagasi," ütles ta.
Kõvaski hinnangul on ettevõtte juhtimiseks vajalikud suure pildi nägemine, tasakaalukus, võime kõiki osi näha nii eraldi kui ka ühe suure masinavärgi osadena. "Soovitan kõikidele turundajatele, kes tahavad tippjuhtideks pürgida, mitte jääda ainult oma valdkonna eestkõnelejaks, vaid vaadata suurt pilti, äri tervikuna. Turunduse eesmärk on raha teenida, tuleb jääda kahe jalaga maapinnale," ütles ta.
Maailm muutub, tootja peab valmis olema
Kõvask rõhutas, et maailm on muutumises. "Kui mõelda sellele generatsioonile, kes praegu ülikoolis õpib, siis on nad oma elu veetnud nutitelefoniga. Nende arusaam maailmast ja tarbimismustrid on varasemast täiesti erinevad. Kui nad ülikooli lõpetavad, on nende ootused hoopis teised. Meie, turundajatena, peame selleks valmis olema. Samuti on tunda Aasia mõju. Näiteks Hiinas käib kogu elu WeChatis, sellest on palju õppida," rääkis ta.
Mahukat intervjuud Katre Kõvaskiga loe pikemalt teemaveebist
Best Marketing.
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.