Netflixi aktsia tähelend on olnud meeletu. Kui palju oleks varajane investor aktsiaga kasumit teeninud?
- Netflixi aktsia on 12 aastaga tõusnud tuhandeid protsente. Foto: EPA
Interneti teleteenuseid pakkuv Netflix teatas selle nädala teisipäeval, et tõstab teenuse hindu 13–18 protsenti. Kunagi varem pole ettevõte nii järsult hindu tõstnud. Pärast teadaannet kallines Netflixi aktsia enam kui 6 protsenti.
Kui sa oleks Netflixi investeerinud juba 2007. aastal, mil ettevõte tuli börsile, oleks teenistus võimas. 1000dollarine investeering oleks selle aasta 15. jaanuari seisuga paisunud 90 000 dollarini, selgub CNBC arvutustest.
Individuaalsetel aktsiatel võib aastate jooksul väga hästi minna, aga ka halvasti. Mineviku suur tootlus ei tähenda, et ettevõte pakub ka tulevikus investoritele suurt tootlust.
Praegu on Netflixile tekkimas mitu konkurenti. Oma teenuseid arendavad Amazon, Apple ja Disney. Hiljuti on interneti teleteenuseid arendama hakanud ka NBCUniversal. Kõigil on plaan teha Netflixiga sarnane toode, mis võib tähendada, et ettevõte kaotab nii sisu kui ka kliente.
"Ma arvan, et kui suured tulevad nende turule, siis satub Netflix hätta," ütles varahaldusfirma Needham & Company CNBC-le antud intervjuus. Sellegipoolest on investorid Netflixi puhul jätkuvalt optimistlikud.
Analüütikud positiivsed
"Ettevõtte investeeringud sisusse, uude tehnoloogiasse ja jagamissüsteemidesse tagavad oodatust suurema klientide arvu kasvu rahvusvaheliselt," ütles Goldman Sachsi internetianalüütik Heath Terry.
Investeerimisfirma Raymond Jamesi analüütik Justin Patterson andis Netflixile hiljuti tugeva ostusoovituse. Varasemalt oli analüütik andnud aktsiale lihtsalt ostusoovituse.
"Me arvame, et ootused suurenevad ning ilmunud on märgid pikaajalisest kasumipotentsiaalist, mis paneb aktsia tõusma," ütles Patterson. Ta tõi välja, et uus film "Bird Box" on olnud Netflixis väga populaarne. Üldiselt on Netflixil Pattersoni sõnul eelis nii filmide, mugavuse, hinna kui ka globaalse jagamissüsteemi puhul.
Netflix on oma teenuse hindu tõstnud kokku neljal korral. Viimati tõsteti hindu 2017. aasta oktoobris. Ka siis reageeris aktsia positiivselt ning kallines 3 protsenti.
Wall Streeti analüütikud ei arva, et hinnatõus kliente eemale peletab. Arvatakse, et Netflixi teenuse eest ollakse nõus ka rohkem maksma. Varasemalt on teenuse kasutajad hinnatõusu alla neelanud ning loodetakse, et nii läheb ka edaspidi. Eelmises kvartalis kasvas Netflixi kasutajate arv Ameerika Ühendriikides 11 protsenti, 58 miljonini.
2018. aastal oli Netflix FAANG-aktsiate (Facebook, Amazon, Apple, Netflix ja Google'i emafirma Alphabet – toim) seas kõige parema lennuga. Kokku kallines Netflix mullu 40 protsenti, tänavu on aktsia hind tõusnud mõne nädalaga juba 30 protsenti.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.