Viie aastaga käibe 10 miljonilt eurolt 120 miljonile eurole kasvatanud lennukihooldusettevõtte Magnetic MRO juht Risto Mäeots jagas täna Gaselli Kongressil rääkides kõik tegutsevad ettevõtted kolmeks.
- Risto Mäeots ütles, et Tallinna Vesi ja Tallinna Sadam on tema meelest keskpärased ettevõtted. Foto: Raul Mee
Esiteks hingitsevad ja vaevu ots otsaga kokku tulevad ettevõtted; teiseks keskpärased ettevõtted, keda on kõige rohkem ja kes elavad oma mugavustsoonis ega viitsi väga edasi pusida; ja kolmandaks ettevõtted, kes toodavad väga head omanikutulu, pakuvad suurepäraseid karjääri- ja arenemisvõimalusi - aga neid on kõige vähem.
Eestis loeb Mäeots keskpäraste ettevõtete sekka Tallinna Vee ja Tallinna Sadama. „Need keskpärased ettevõtted saavad alati rohkem laieneda, ent see tähendab väga palju ebamugavust,“ ütles Mäeots, lisades, et viie aasta jooksul 10 miljonilt 120 miljonilise käibega ettevõtteks kasvada on olnud samuti väga ebamugav. Ent maailmal on vaja ka keskpäraseid ettevõtteid. Küsimus on, kus sina olla tahad, lisas ta.
Käive hakkas kasvama
Kui kuni 2002. aastani oli Magnetic MRO käive 10 miljoni juures, siis 2014 pöörati ettevõtte vaim peapeale ja hakati otsima võimalusi laieneda ka teistesse valdkondadesse, nagu angaari hooldus, lennuki mootorite äri, varuosade müük. „Nelja aastaga toimus väga suur muutus. Ent kuna tegu on globaalse äriga, siis globaalses mõttes olema väga pisikesed,“ sõnas ta, lisades, et tempo on olnud väga karm.
„Otsustasime, et meil peab olema rahvusvahelisi karjäärivõimalusi, just sellel nädalal avame Dubais tootmise. Küsimus on, kas oled selleks valmis või ei ole. See on olnud meil väga teadlik valik ja üsna brutaalne tee. Tempo on olnud väga karm.“
Täna ollakse aga Mäeotsa sõnul seal, kus pingutused hakkavad end ära tasuma ja inimesed näevad, et tõepoolest tekibki rahvusvahelisi karjäärivõimalusi. Edaspidiseks on plaanid veel suuremad, samuti börsile minna. Viimast küll mitte Eestis, vaid kuskil, kus lennundust rohkem tunnustatakse. „Eestis arvatakse ikka veel, et lennundus on vaid reisijate vedu, aga see pole nii. Lennundus on palju laiem äri.“
Endised juhid on nõukogus
End lennumehaanikust 140 miljoni eurose käibega ettevõtte tippjuhiks töötanud Mäeots soovitas noortel ettevõtjatel enda pildis hoidmise asemel keskenduda rohkem tugevale taustajõule.
Ta toonitas, et Magnetic MRO edu ei ole vaid tema edu. „Liitusin selle ettevõttega 2007. aastal ja selle aja sees õnnestus mul töötada kokku kolme tegevjuhiga. Kui sain iseseisvama positsiooni peale, siis ma ei tahtnud neist eemalduda ja öelda, et this is now my story ja te minge kus kurat. Vastupidi, olen hoidnud neid tänaseni ettevõtte nõukogus,“ räägib ta oma hoiakutest.
Peale oskuse ümbritseda end tarkade inimestega tähendab vastutus noore tegevjuhi sõnul ka võimet arvestada ootamatute kuludega ning oskust hoida riske ja tagalat.
Mäeotsa sõnul on nende ettevõtte moto kõlanud töötajatele nõnda: anna endast parim ja have fun. „Üks asi on rahuldada oma aktsionäre ja teenida tulu, teine asi on, et ka protsess ise peab olema nauditav.“
Kaks küsimust
1. Kuidas said tippjuhiks?
Arvan, et kõik on suhtumises. Distsipliin, tahe, suhtlemisoskus. See, et olen tehniku taustaga, on hea, aga mitte määrav.
2. Telefonikõne, mis on kõige rohkem raha sisse toonud?
Üks kõne algatas protsessi, mis tõi lõpuks 6-10 miljonit väärt tehingu.
Seotud lood
Kommertslennukite täisteenust pakkuv Magnetic MRO emiteeris 8 miljoni euro väärtuses võlakirju ja tahab need First Northi nimekirjas kaubeldavaks teha.
Kommertslennukite täisteenust pakkuv ettevõte Magnetic MRO teatas, et siseneb jõuliselt Lähis-Ida regiooni õhusõidukite hoolduse turule.
Kuigi töötame selleks, et suurendada heaolu, luua kindlustunnet endale ja lähedastele, võib tööpinge heaolu ja suhteid kahjustama hakata, kirjutab Tallinna Ülikooli õppejõuarenduse ekspert Katrin Aava.
Enimloetud
5
Kahjum parandati suuremaks
Hetkel kuum
Kahjum parandati suuremaks
Berkshire Hathaway kontol seisab rekordiline summa
Tagasi Äripäeva esilehele