• OMX Baltic−0,08%281,43
  • OMX Riga0,2%874,14
  • OMX Tallinn−0,15%1 769,07
  • OMX Vilnius0,39%1 101,11
  • S&P 5000,16%5 836,22
  • DOW 300,86%42 297,12
  • Nasdaq −0,38%19 088,1
  • FTSE 100−0,29%8 224,19
  • Nikkei 225−1,05%39 190,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,4
  • OMX Baltic−0,08%281,43
  • OMX Riga0,2%874,14
  • OMX Tallinn−0,15%1 769,07
  • OMX Vilnius0,39%1 101,11
  • S&P 5000,16%5 836,22
  • DOW 300,86%42 297,12
  • Nasdaq −0,38%19 088,1
  • FTSE 100−0,29%8 224,19
  • Nikkei 225−1,05%39 190,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,4
  • 06.03.19, 14:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turvavöökartell tõi Norma omanikule hiigeltrahvi

Eesti turvavarustuse tootja Norma emafirma Autoliv sai Euroopa Komisjonilt 179 miljonit eurot trahvi hinnakokkulepete eest.
Norma tootmine Eestis
  • Norma tootmine Eestis Foto: Postimees/Scanpix
Lisaks Autolivile jäid kartellileppes süüdi ka sama sektori tootjad Takata ja TRW, esimene neist pääses koostöö eest trahvita, kuid TRWd ootab 189 miljoni euro suurune trahv. Kolm tootjat olid omavahel kokku leppinud turvavööde, turvapatjade ja roolide eest küsitavates hindades, mida müüdi BMW Gropile ja Volkswagen Groupile aastatel 2007–2011, teatas Euroopa Komisjon.
Komisjoni konkurentsivolinik Margrethe Vestager rõhutas, et tegemist on juba teise korraga, kui autode turvavarustuse müügil kartell on avastatud ning tegemist on sektoriga, mis mõjutab miljonite inimeste turvalisust.
"Need kolm tootjat leppisid kokku oma kasumimarginaali tõstmises, nende tegevus kahjustas Euroopa tarbijaid ning mõjus negatiivselt Euroopa autotööstusele, kus omakorda töötab 13 miljonit inimest," ütles Vestager. Arvestades, et Volkswageni ja BMW turuosa Euroopas on 30 protsenti, oli kartellil kindlasti märgatav mõju Euroopa turule.
Kartellileppe koordineerimine käis nii ärikohtumistel kui ka varjatud kohtumistel restoranides ning hotellides, aga ka telefoni ja e-kirjade teel, selgub Komisjoni kokkuvõttest.
Järg 2017. aasta otsusele
Kahe aasta eest anti esimesed trahvid kartelli eest juba ära, siis jäid süüdi lisaks Autolivile veel turvavarustuse tootjad Tokai Rika, Takata, Toyoda Gosei ning Marutaka, mis kõik osalesid kas ühes või enamas kartellis.
Autoliv sai karistada kokku kolmes asjas. Esiteks trahviti firmat 265 000 euroga Toyotale turvavööde müügiga seotud asja eest. Pea 5 miljonit eurot trahvi tehti firmale Toyotale turvapatjade müügiga seoses ning 2,9 miljonit eurot Hondale turvavööde, turvapatjade ning roolirataste müügiga seoses. Kokku ulatus trahvisumma seega üle 8 miljoni euro.
Juba toona andis Autoliv pressiteates mõista, et sellega ei pruugi firma kulud veel piirduda. Eile teatas Autoliv, et 179 miljoni euro ehk 203 miljoni dollarine trahv tuleb maksta 90 päeva jooksul. Summa oli siiski väiksem, kui see 210 miljoni dollarine eraldis, mille Autoliv oli võimalike trahvide jaoks teinud, teatas Autoliv.
Autolivi käive oli möödunud aasta 8,68 miljardit dollarit, millest turvavööde tootmine andis pea 3 miljardit. Maksueelne kasum oli 612 miljonit dollarit.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 12:49
Tarkvaraarendaja Merada: turvanõrkusi tuleks otsida vähemalt kord kuus
Tarkvaraarendajale Merada on turvalisuse tagamine ühtviisi oluline nii uue tarkvara kirjutamisel kui ka küberrünnaku ohu minimeerimisel oma ettevõttele. Viimase jaoks tehakse koostöös Teliaga regulaarselt turvanõrkuste kontrolli.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele