Tallink Grupi teadanne 2500 töötaja peatsest koondamisest on märk Eesti ja meie naaberriikide turismisektori kokkukukkumisest, tõdes kontserni juht Paavo Nõgene.
- Tavapäraseid reisijate arve loodab Tallinki juht näha alles 2021. aasta suve hakul. Seni peab aga riik leidma viisi, kuidas toetada rakenduseta jäävaid turismisektori töötajaid, ja seda mitte ainult Tallinki puhul, vaid sektoris laiemalt. Foto: Andras Kralla
„Soomes on pea kuu mitte soovitatud reisimist, kui see pole vajalik, seetõttu on turistide osakaal minimaalne. Kevadel kriisi kõrghetkel tehti plaane lootuses, et sügisel on lahti Rootsi. Täna on olukord, kus Rootsi on kinni ning Soome turism sisuliselt kadunud,“ võttis Nõgene kokku olukorra, mille tulemusel seisab mitu Tallinki laeva kuni järgmise aasta varasuveni.
Seotud lood
Euroopa aktsiaturgude kiirele tõusule vaatamata lõpetas Tallinna börs koos ülejäänud Baltikumiga miinuses. Väljapaistev oli Tallinki aktsia langus pärast seda, kui ettevõte teatas, et plaanib massilist koondamist.
Valitsus on püüdnud Tallinkit ja selle kontserni kuuluvaid ettevõtteid koroonakriisi ajal vee peal hoida. Kokku on saadud laenu- ja palgaabi üle 100 miljoni euro.
Ohus on 2500 töökohta
Tallink teatas, et alustab ettevõtte suuremahulist reorganiseerimist, mis tähendab potentsiaalselt tuhandete töötajate koondamist või nende töökohtade ümbertegemist.
Eelmisel nädalal teatas Tallink, et on sunnitud vahetama Helsingi ja Riia vahel opereeriva laeva Silja Serenade välja Baltic Queeni vastu. See ajas tagajalgadele Soome meremeeste ühingu, kelle sõnul on see viis, kuidas asendada kallim Soome tööjõud odavamate eestlaste vastu.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.