• OMX Baltic−0,26%262,31
  • OMX Riga1,03%886,59
  • OMX Tallinn−0,18%1 692,16
  • OMX Vilnius−0,13%1 002,27
  • S&P 5000,00%5 713,64
  • DOW 300,00%42 025,19
  • Nasdaq 2,51%18 013,98
  • FTSE 100−0,88%8 255,13
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,6
  • OMX Baltic−0,26%262,31
  • OMX Riga1,03%886,59
  • OMX Tallinn−0,18%1 692,16
  • OMX Vilnius−0,13%1 002,27
  • S&P 5000,00%5 713,64
  • DOW 300,00%42 025,19
  • Nasdaq 2,51%18 013,98
  • FTSE 100−0,88%8 255,13
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,6
  • 26.03.21, 12:24

Eesti logistikafirmade tarned viibivad Suessi laevaõnnetuse tõttu vähemalt paar nädalat

Segadus, mille Suessi kanali konteinerlaevaõnnetus endaga kaasa tõi, on totaalne, tõdevad Eesti suuremate logistikaettevõtete juhid. Juba praegu on Euroopa sadamates tohutu konteinerite puudus ja kui need siis ühel hetkel kõik korraga tulema hakkavad, saab kaos olema vastupidine. Rääkimata paari nädala jagu pikenevatest tarneahelatest.
Eesti logistikafirmade tarned viibivad Suessi laevaõnnetuse tõttu vähemalt paar nädalat
  • Eesti logistikafirmade tarned viibivad Suessi laevaõnnetuse tõttu vähemalt paar nädalat
CF&Si tegevjuht Tiit Arus tunnistas logistikauudistele, et ettevõtte telefonid on olnud punased alates hetkest, mil Taiwani päritolu konteinerlaev Suessi kanali kaldasse rammis. „Praegu ei paku mõned suured ekspedeerijad isegi enam hinda konteineritele, sest mitte keegi ei tea, mis saama hakkab,“ tunnistas Arus, kelle sõnul pole kahtlustki, et ka väga paljud Eesti ettevõtted saavad selle läbi kannatada.
Esimene mõjutegur on Aruse sõnul see, et tarneajad pikenevad vähemalt paari nädala võrra. „Olukord õnnetuskohal on ilmselt hullem, kui esialgu arvati. Kui ikka 200 000 tonnine alus liivakaldasse rammib, siis tavalise kopaga teda sealt välja ei kaeva. Tõenäoliselt tuleb hakata seda laeva tühjaks laadima. Selleks on vaja sinna kohale viia vastav laadimistehnika ja see kõik võib võtta aega nädalaid. Logistika seisukohast tähendab see aga seda, et kaupu tuleb hakata vedama ümber Aafrika, mis see toob endaga kaasa tohutu aja- ja rahalise kulu,“ nentis Arus.
Loe pikemalt logistikauudised.ee!

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.09.24, 18:11
Freedom Holding Corp. tegevjuht Timur Turlov: Kas tehnoloogiahiidude ajastu on lõppemas?
USA aktsiaturud koonduvad suurimate tehnoloogiaettevõtete ehk “suure seitsmiku” ümber, kuhu kuuluvad Apple (AAPL), Microsoft (MSFT), Alphabet (GOOG), Amazon (AMZN), Nvidia (NVDA), Meta Platvormid (META) ja Tesla (TSLA). Neist kuus suurema aktsiad moodustasid käesoleval aastal S&P 500 indeksi koguväärtusest 28%, mis on märkimisväärne kasv võrreldes 2011. aastaga, mil suurest seitsmikust oli 13%-ga esikümnes vaid kolm ettevõtet. Kas ja kuidas on olukord ajapikku muutumas ning kas tehnoloogiahiidude ajastu on lõppemas, heidab pilgu Freedom Holding Corp. tegevjuht ja Freedom Finance Europe asutaja Timur Turlov.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele