Bussifirmadele eraldab riik 4 miljonit eurot toetust
Selle aasta lisaeelarve 4 miljoni euroga saavad tuge kommertsbussiliini vedajad, kuna bussisõitjate arv on vähenenud poole võrra ja paljudel liinidel veelgi rohkem. Täna kinnitas valitsus toetuse tingimused.
Linnadevahelised liinid on viimase aastaga kaotanud ligi pooled reisijad. Foto: Liis Treimann
Viimase aastaga on linnadevahelistel liinidel sõitjaid keskmiselt 50% võrra vähem võrreldes 2019. aasta tasemega, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium. Majandus- ja taristuminister Taavi Aas märkis pressiteates, et bussifirmad on ligi aasta aega pidanud kasutama enda reserve, et pinnal püsida. "Nii pikas madalseisus olnud ettevõtted vajavad tuge ning loodetavasti aasta teises pooles on oodata ka sõitjate arvu taastumist. Seni peaks leevendust tooma nendele mõeldud toetus," ütles Aas.
Transpordikontserni Mootor Grupp omanik Hugo Osula on nulleurose piletihinnaga maakondliku ühistranspordi väljavaadete suhtes pehmelt öeldes skeptiline.
Sõitjateveo TOPi esikoht 2019. aasta majandustulemuste põhjal kuulub Baltic Shuttle OÜ-le, mis teenis mullu korraliku kasumi Peterburi ja Pihkva liinidel, mis läbisid Toila ja Värska spaasid. Koroona lõikas selle äri tänavu kevadel aga läbi nagu noaga. Teist ja kolmandat kohta jagavad Ecolines Estonia OÜ ja Lux Express Estonia AS.
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.